Midsommarafton

G sov hos sin farmor så på midsommaraftonens morgon vaknade jag, V & B själva. Jag älskar att va med båda mina pojkar men jag upplever att få tid med dom en och en är väldigt viktig, så det är priceless när man får tid med pojkarna en och en. 
(null)

Efter frukosten gick vi till farmor & G som hade bakat jätte goda bullar. V och pojkarna byggde en midsommarstång av godis, eller det började med att som tre byggde den men V var den enda som kunde hålla sig från att tjuväta så han fick avsluta bygget själv.
(null)


Vi började midsommarfirandet på Vallby friluftsmuseum. Tittade på djuren och strosade omkring. G tyckte att det blåste så mycket så han "flög bakåt", sa han medan han sakta backade😂 troligt att ställets tyngsta unge på 18,5 kg skulle lyftas av vinden. 
(null) (null)
(null)

Sen tog vi oss vidare till Djäkneberget. Det var  väldigt spontant så vi hade inte med oss nå fika så vi köpte från restaurangen. Pojkarna lekte massor i lekparken, vi gick fram till midsommarstången när den skulle kläs med blommor men blommorna va slut när vi kom fram så vi plockade maskrosor och satt i. Gick ju lika bra det. 
(null)

På em var vi hos Vs moster som bor en cykeltur från oss. Nu saknades två av tre mostrar och några kusiner där men vi var ändå ca 25 pers, och det var säkert mat för 75 pers. Faster Malin byggde sommarkransar med barnen, sen drog grabbarna med barnen och spelade fotboll så det var full rulle hela tiden. Vips så var klockan nästan 22 och då tog jag med mig pojkarna och cyklade hem.
G tog sovmorgone till kl.8 dan efter och B till 9:15, helt magiskt. Kommer lätt bli sommarlovsrutinen.
(null)
(null)