I vår lilla trädgård

Det slog mig att för att inte vara nå trädgårdsintresserad så har vi ändå några små gröna doningar. Jag smög mig ut och pysslade lite idag, var rätt så mysigt. 

Utöver vårt jordgubbs/smultronland som jag skrev om igår så har vi vid pojkarnas lekstuga en hallonbuske, den fanns där redan när vi flyttade in men då var den bara några kvistar. Idag har den vuxit på sig ordentligt. I den svarta krukan är det mynta och i pallen bredvid lite olika örter, det är Vs lilla hörna. 
(null)
(null)

Så har vi en liten tomatplanta. Den är nyinköpt så det är inte så mycket att hurra för än, men den har fått finaste solplatsen så vi håller tummarna. I bakgrunden ser ni vårt jordgubbs/smultronland, det vita skynket är ett måste annars äter fåglarna upp allt.
(null)

När jag fyllde år så fick jag två stycken citronträd, det stod på min bucketlist att jag skulle vilja ha en sån nån gång i livet och min uppmärksammade man mindes det och köpte en. Men han visste inte att jag även hade önskat mig en av min kusin, haha. Så det blev två! Gör inte mig något, det är så fina träd och de doftar riktigt fräscht. Är lite jobb med dom, man kan inte ha vilken jord som helst osv men det är det värt. 
Jag försökte få till en bild på den gulaste citronen som finns, lite längre bak på bilden finns det en gröning som är typ lika stor som en lime. Det som inte syns är de små, små rödlila skotten. 
(null)

Sen har vi lite olika blommor bara. Min kära svärmor har 2-3 år i rad gett mig blommor i födelsedagspresent så det ska va fint till kalasen, hon är t.o.m så snäll så hon planterar dom åt mig. Jag tycker hon har så bra smak så jag blir lika glad varje år. 
(null)

1
Master

Ni har det så fint o mysigt hjärtat ❤️

Svar: Tack Master🥰😘
Mimmie