Helgens händelser bara

Ny arbetsvecka imorn, inga röda dagar tråkigt nog men bara fyra veckor kvar till semester. 
Det var typ löjligt lugnt på jobbet i fredags så man blev rätt seg, blir ju det när det är lite att göra. Men det var skönt också såklart. 
Min kollega Åsa hakade på hem till mig och där anknöt sig min kollega Ida och hennes fästman Jimmy oxå, så hade vi en hemma-aw hos mig. Min fästman hade dukat fram grillad halloumi- & baconsallad med hemmagjort vitlöksbröd. Det var gott! 
(null)

Vi satt ute och samkvämade tills kl.01, då satte vi oss inne sista timman innan vi sa god natt. Jag var lagom trött när G studsade upp 5:45 sen...  V sa att han kunde ta morgonen så jag kunde få slappna av med mina kollegor, men när jag såg vad klockan var när G gick upp hade jag inte hjärta att väcka honom. Så jag hakade på G och sov lite på soffan.

Vid 11:30 kom min mamma och hennes väninna Tuttan. En av mina favvo barnvakter när jag var liten och när jag såg henne med mina pojkar så förstod jag varför. Hon är så mjuk och kärleksfull. B som är rätt blyg med främmande människor t.o.m frågade henne om de skulle leka, det om nåt säger hur barnvänlig hon är tycker jag. 
Vi åt lunch, fikade och klippte varandras hår. Sen åkte V till sin mammas kusinträff med B medan jag & G studsade in till Csaszars på kalas en stund tills vi oxå åkte till kusinträffen.
(null)     

V började jobba kl.18 så jag & pojkarna åt middag i soffan. Hade lördagsmys med en stor godisskål och hyrde filmen Turbo. G kämpade med att hålla sig vaken genom hela filmen men somnade de sist a fem minutrarna. Jag hade tänkte att jag skulle njuta av lite egentid i soffan framför Netflix när pojkarna hade somnat, men jag var lika trött som G så jag ångrade mig och somnade med pojkarna istället.
(null)

Båda pojkarna tog sovmorgon idag, G till 7:40 och B till 8:30. Välbehövligt för hela familjen. 
B blev hämtad av sina gudisar vid 10-tiden. De åkte och badade på nya Löga, tog en tripp förbi en leksaksaffär och åt på donken. 
Gs fsk-bästis Iris kom och lekte med honom under tiden. De är så söta ihop, de leker så fint. De lekte i Gs rum, vi byggde en koja i vardagsrummet där de åt äppelskivor till mellis. 
(null)

De hoppade studsmatta, lekte ute en hel del och fick pannkakor till lunch. Iris ville inte följa med sin pappa hem sen, sötnosen.
Medan jag höll ett öga på barnen så donade jag även i förrådet under trappen, blev så himla bra nu. Det är trångt där så man blir alltid klaustrofobisk när man ska in dit bland alla jackor, hjälmar och tjaffs. Men nu tycker jag att jag lyckades få till det. 
V underhöll sig med att bygga sitt egna verktygsställ/vägg i förrådet ute.

När B & gudisarna kom tillbaks tog vi en kaffe och planerade kommande helg när vi ska köra Colour Run. Lekte lite med pojkarna och åt grillad halloumi- & baconsallad till middag (igen) innan vi sa hejdå. 
Nu är jag helt slut. Kapputt. Skönt att ha saker att göra, men det är bra skönt att slappa och sova oxå...