Leva bör man

Ja förra helgen var ju maxad. Utgång på fredagen, nio års firande på lördagen och playdate på söndagen. Planeringen var inte den bästa, en playdate efter en två dagars på krogen. Jag var sååå trött. 

Denna helg jobbar V, det är min chillhelg. Jag ser fram emot fredagsmys med pojkarna. Bara mysa tillsammans och ta det lugnt. På lördagen ska vi till Örebro och kollade på Paw Patrol med mormor. Söndagen är planfri, ska se vad pojkarna får feeling för när dagen närmar sig.

Helgen sen blir en långhelg pga att pojkarnas fsk är stängd på fredagen, så när jag slutar jobbet på torsdagen åker vi till min kusin Linda i Sthlm och sover över. Pojkarna älskar att leka med Elvira och Liam & Collin, så det kommer bli kul.
På fredagskvällen ska jag på AW med jobbet, vi ska till A-grill. Lördagen är jag bjuden på en tjejfest men vet’te sjutton om jag orkar med en två dagars igen... högst oklart. 

Sen blir det Vs jobbhelg igen men det är ingen chillhelg för det denna gång, några kollegor ska följa med mig hem på fredagen så ska vi har fredagsmys. Beställa hämtmat, spela spel osv. Vi hade så himla kul förra gången så vi bokade in en till kväll. 
På lördagen hoppas jag på att nån vill följa med mig och pojkarna på familjegympa, svårt att åka på sånt själv med dom. På kvällen ska jag på fest, sen blir det söndagshäng. Söndagarna är oftast de som är oplanerade.

Första fredagen i en ny månad blir det sen och det betyder fredagsmys med fam. Csaszar! Lovely. Resten av helgen är helt oplanerad. More lovely. Är sugen på att åka och bada med pojkarna, typ i Sala. Det är nice där.

Sen tänker ni väl att man inte kan planera längre? Fel! Helgen efter det ska V på weekendresa med sitt fotbollslag, så då kommer min Kia hit och bor med mig & pojkarna. Most lovely! Får se vad vi hittar på, det lutar lite mot Exploria. 

Det finns en sak planerat helgen därpå, men det outar jag när det är skrivet i sten så det är en hemlis for now. Sen är det faktiskt planfritt. 
Och nej, jag har inte problem med att säga nej för att jag vill vara snäll. Jag har problem med att säga nej för jag vill ha kuuul! Vardagarna är lugna och går på rutin, så helgerna får gärna leverera massa kul.