Hemma AW & fest

Ännu en fartfylld helg förbi. Och arbetsvecka. Hela veckan har jag börjat jobba en timma tidigare för att få in lite extra slantar i kassan. 

På fredagen kom jag och två kollegor (Rebecka & Ida) hem till mig efter jobbet och hade en liten aw med mina små pojkar. Vi kom hem till ett nystädat hem, tända ljus och en bukett tulpaner på vardagsrumsbordet. Min V kan han♥️ När vi kom så åkte han iväg och jobbade. 
Vi åt mat från Yumyum, drack lite vin och åt av fruktfatet som V förberett. Pojkarna fick varsin skål med hallon också. På fredagar är de aldrig svårnattade, de är så trötta efter en fsk-vecka. Precis som en själv med sin arbetsvecka. 
(null)

På lördagen tog pojkarna sovmorgon till 7:30, fantastiskt skönt. De ville ha gröt nästan direkt. Jag älskar att de vill ha gröt så jag gör gärna det. 
På fm kom Anette & Isak på besök. Vi drack lite kaffe, fikade lite apelsinklyftor och vi vuxna spelade memory med B medan Isak & G lekte i pojkarnas lekrum. 
Jag & G gick till min mamma och hälsade på. Hon klippte mig lite, skämde bort G med kakor & isglass. B & V var på barnopera, den var från fyra år så G kunde inte följa med. 

Till lunch så önskade B att vi skulle äta donken och G ville bada, de fick båda som de ville. Sen fick vi lämna dom hos sin farmor för vi skulle ha fest.
(null)
(null)


En överraskningsfest för Vs syster Malin som fyllt år. Hon hade inte anat nånting så det blev väldigt lyckat. V var lekledare och hade lite "old schools" lekar, alltså många lekar vi hade på våra fester förut. Mitt lag vann storslaget. Jag hade pojkarnas favoritfröken Madde i mitt lag, hon är så härlig. Förstår varför pojkarna tycker så mycket om henne. 
(null)
Älskar att ha kort hår! Kommer aldrig spara ut det igen. 

11:30 väckte V mig. Tog en dusch, sen en treo & alvedon och kickstartade dagen. 12:30 var Emil & Sara hos oss och lekte. Vi drack kaffe i solen medan pojkarna lekte och cyklade på gården med några kompisar. Älskar att våren är på g! Jag försöker va optimistisk...
Vi åt lunch och mellis tillsammans. Emil & Sara busade på ordentligt med pojkarna så de blev helt svettiga. 
Vid läggningen frågade vi pojkarna vad som hade varit bäst med den här dagen, båda två svarade Emil & Sara. 

Nu när pojkarna sover så har V & jag lite myskväll. Älskar våra myskvällar. Särskilt när jag har bakismage, den är som ett svart hål då. Det finns inget stopp. V bara skakar på huvet åt mig, tror han mest är svartsjuk...