Jullooooov

Årets sista arbetsvecka avklarad, som jag vabbade 60% utav. Hämtade pojkarna från förskolan direkt efter jobbet, ville hem och njuta av ledigheten fort. Men de hade inte samma tanke utan segade som tusan, de ville inte hem. Vilket de typ aldrig vill.. 
G hade fått en julklapp av sin fsk bästis Iris, han kunde såklart inte hålla sig utan öppnade den direkt när jag kom. Det var en t-shirt som det stod Best Friend Club på. Så himla rart!!

Väl hemma blev det fredagsmys på bästa vis. Pojkarna fick välja vilken middag de ville ha och valde tomtegröt. B ville ha varm med kanel & äppelmos, G ville som vanligt ha kall gröt med bara äppelmos. 
Sen blev det lite bakning för imorn när vi ska iväg. Blev mest bakning för mig då pojkarna kollade fredagsfilm och åt dorritos. B kom till  mig ibland och frågade om det gick bra och ville hjälpa till, vilket han fick men försvann tillbaks till dorritosen igen. 

Vi hade lite fredagsmys pyssel oxå. Jag har aldrig gillat apelsiner med nejlikor som folk haft i alla tider, har inte tyckt att det varit så fint. Det doftar helt underbart däremot. 
Så när jag såg en bild på att någon gjort apelsinerna till en ljusstake och bara satt några nejlikor i så ville jag testa, för det var så fint. 
B gjorde sin själv och gjorde siffran fem med nejlikorna. G försökte göra själv men fick ont i fingrarna så vi gjorde tillsammans. Blev riktigt fint tycker jag.

Nu sover pojkarna, V är och köper mat så ska vi ha myskväll. Imorgon ska jag jobba extra då vi har sjukt mycket och efter all vabb behövs lite extra pengar. Sen är jag långledig och jobbar inte förrän sjunde januari igen. Sweet!
(null)
(null)