21/12

Jobbade en stund sen åkte jag & min faster och hälsade på farmor på sjukhuset. Min älskade farmor blir bara sämre och sämre.. man vill ge henne världen, ge henne styrkan och hälsan till att få se B & G växa upp. Låta henne vara den fantastiska barnvakten som hon en gång i tiden var till mig. Den bästa barnvakten jag kunde ha. Hon gjorde/gör precis som Astrid Lindgren sagt: Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek. Så kommer folkvettet av sig självt.

När vi hade varit hos henne en stund åkte jag hem till pojkarna. De hade gått på skattjakt som tomtenissen ordnat, och skatten var ett förkläde som de skulle färglägga. G gjorde några prickar här och där sen ville han att jag skulle måla klart för han ville hellre måla på papper. B målade omsorgsfullt och länge, sen ville han slå in den och ge till sin farmor. Sagt och gjort. De skulle dit och övernatta för jag & V var bjudna på vuxen julkväll hos faster & Bosse.
(null)

Vi blev bjudna på Bosses supergoda, flamberade fläskfilé med hasselbackspotatis till. Till efterrätt hade jag gjort after eight cheesecake, min kusin Fredda älskar den så jag erbjöd mig att stå för efterrätten för att få överraska honom. Den blev väldigt uppskattad av alla andra oxå lyckligtvis. 
Vi spelade julklappsleken och tjitttjattrade länge. Otroligt mysig kväll. 
(null)
(null)