Semesterdag 38

Efter sovmorgon och sen frukost igår fick vi lunch hos min mamma, stuvade makaroner och falukorv. Barnsligt gott! Sen toppade mamma mitt hår (lagom lyx med en frisörmamma) innan vi tog bilen ner på stan för att gå på bio och se Husdjurens hemliga liv 2. Vi hade såklart sett första filmen dagen innan så vi var up to speed. 
Jag var lite nervös att med att gå på bio med G, han har ju så mycket spring i benen och vet inte hur man pratar med små bokstäver. Men förutom två gulliga uttalande om filmen med stora bokstäver och ett toalett besök så var han superduktig! Han satt i mitt knä i slutet för då tyckte han att det var läskigt och gömde ansiktet i sina små händer. Men annars så satt han så fint så på sin plats.
B satt lika fint som han alltid gjort, han tyckte filmen var spännande och ville ha hemmabio när vi kom hem. Sagt och gjort. 

Efter att vi lämnade av min mamma så hämtade vi Kia som skulle sova hos oss. På vägen hem handlade vi för att göra hemmagjord pizza och för lite hemmabio, blev godis på en onsdag. Måste ju maxa de sista semesterdagarna och onsdagar är ju trots allt lill-lördag, det vet ju alla. 
Kia & jag tog skinka och champinjoner på vår pizzadel, pojkarna valde godis.. Vilket blev en flopp då det både var kladdigt och smakade typ banan (alltså äckligt, för banan på pizza är äckligt), lika bra det för jag vill inte ha en godisdiskussion om pizzapålägg vid kommande pizzaköp..
Filmen på hemmabion blev Angry Birds som vi alla tyckte om. Blev både lite godis & popcorn till den. En mysig lill-lördag.
(null)
(null)
(null)