Skärtorsdag

Jobbade halvdag igår så slutade 12:30 och när jag kom ut så slogs jag av sommarvärmen. Så skönt att mötas av! Hämtade pojkarna från dagis, åkte hem och möttes av min farmor & pappa som kom för att fira G i efterskott och påskfira i förskott. De hade köpt en jätte god tårta och vi bjöd på hembakta kakor. Vi fikade på våran framsida, det var så varmt och skönt. På kvällen märkte jag att jag hade fått lite färg i ansiktet. 

På em åkte vi till min faster Kia & Bosse för påskmiddag, min halvkusin Anton & hans tjej Lovisa var oxå där. Kia hade dukat så fint med små kycklingar som vanligt, de är så otroligt söta. Och så hade hon gjort min favorit omelett med kantarellstuvning och ägghalvor. Tog jag åt tre portioner😂
Efter maten fick pojkarna gå skattjakt som Bosse hade ritat upp. Han hade suttit kvällen innan och ritat upp med tumstock och allr möjligt för att få till det, han är så rar. 
(null)
(null)
B är inne i en riktig fotbollsperiod just nu, han vill bara ha fotbollskläder. Och lillebror vill förstås ha samma lika. 

Pojkarna fick påskgottis i en söt kaninpåse och varsin påskpresent, G fick en dinosauriebok (perfekt, nu har jag en liten chans på att lära mig alla dino-namn) och B fick ett spel som innehöll flera olika spel. B tycker mycket om att spela spel så han var inte sen på att börja spela. 

När vi hade tackat för oss och rullade hem mätta och belåtna så fick vi sällskap av Anton & Lovisa hem. De var sugna på att köra en altanpremiär på vår baksida. När sommarvärmen och solen kommer så är det där vi är på kvällarna, det är så himla trevligt. 
Vi spelade kortspel och samkvämade, det blev en riktigt mysigt kväll.