Påskafton & påskdagen

Påskaftonen startades med att pojkarna fick klä vårt lilla påskris, blev så fint så. Sen spenderades dagen hos pojkarnas farmor. Det plockades blommor ute i dungen, spelades badminton ute vid farmors nyinköpta badmintonset, sparkades fotboll, blåste såpbubblor, målade ägg med både roliga klistermärken och tuschpennor, pojkarna gick äggjakt och så åt vi såklart massiv med mat. Vs mormors sill är nog den bästa jag vet. 
Pojkarna busade så det blev alldeles svettiga. Vid 21 tackade vi för oss men då ville pojkarna sova kvar hos sin farmor så de fick vara kvar.
Fick dock hämta hem en mammasgris (G) vid 01:30 som hade magknip och ville hem till sin mamma. Min lilla Gosas. Han släppte en riktig brakare när han kom hem och somnade gott sen, tog sovrekord till kl.8 dessutom.
(null)
(null)
(null)
(null)

Påskdagen fick jag sovmorgon så när jag vaknade vid 10 hörde jag mina barns farmor & barnen, min underbara karl & grannar vara ute i det fina vädret och njuta. Ville inte ligga i sängen och kasta bort dagen även fast jag var toktrött så jag drog mig upp. Fick fika till frukost så det var ett bra val att gå upp.

Vid kl.14 var vi ute i Kungsbyn hos pojkarnas farfar. Det sparkades en hel del fotboll, fick glassfika och så tog vi en prommis för att se vilka djur som var kvar i djurparken. G höll i Manges hand (fasters man) hela vägen i stort sätt, han är så förtjust i "Magnut" som G säger. 
På vägen hem från djurparken så hittade pojkarna varsitt påskägg i skogen, påskharen hade nog tappat dom där..
Grillades hamburgare & korv till middag sen fick vi åka hem med två övertrötta barn som tvärdäckade i bilen och sov till nästan kl.8 dagen efter, igen. Älskar påsken!
(null)
(null)
(null)