Lååångfredag

Det var ett bra sammanträffande att gårdagen hette "långfredag" för jag trodde verkligen inte att dan nånsin skulle ta slut, var tidernas längsta fredag ever. Fastän jag fick sovmorgon till kl.9. 
Mina killar hade pratat ihop sig på morgonen om att gå till lekparken med den blå borgen, vilket vi gjorde när jag gått upp. Tog med oss lite fika mellis i ryggsäcken så promererade jag & V medan pojkarna cyklade. G debutade i linbana, gick galant så jag kände mig skitfånig som sprang bakom första gången😂 men sen fick han klara sig själv. Vi fikade, gungade och lekte tills pojkarna ville hem. På vägen hem stannade vi på en kiosk där pojkarna fick välja varsin slant som de fick av Tanten (min farmor) dagen innan. 
(null)
(null)
(null)

När vi kom hem städade jag & V till altanen på baksidan medan pojkarna hoppade studsmatta och lekte "inte nudda mark" med altanmöblerna på gräsmattan med grannpojken Emils. 
Lunch med min mamma som kom på besök, vi beställde pizza och fikade efteråt. Pojkarna fick påskgodis och jag & V fick påskblomma och en flaska bubbel i påskpresent.
V ritade en skattkarta till pojkarna som förra året, i år hade påskharen gömt ett stort ägg med varsina ägg till B & G inuti. 
 
(null) (null) 
(null)

Resten av dagen hängde vi på framsidan. Barnen lekte med grannarna, vi njöt i solen och fick besök av Kalleckas senare på em. 
När pojkarna skulle gå och lägga sig gick ögonen i kors på mig. Jag tackade nej till allt och gick och la mig kl.21, sååå skönt!