The incredible pappa V

Ännu en helg med full rulle har flugit förbi. I fredags hade vi lite fredagsmys hos min mamma. Eller hon & pojkarna hade det medan jag & V rev ner lekstugan på hennes baksida. Eller nej, V rev ner medan jag assisterade som en trollkarls assistent och stod mest och poserade. 
Tror inte pojkarna klagade. Mamma sa att hon hade köpt glass till dom, så när hon skulle bjuda på glass trodde jag vi pratade om en glasspinne. Men hon tog fram varsin 250g glasbytta från Magnum. Då blev man lagom avis som stod ute i höstvädret och såg dum ut... 

På lördagen körde V & Emil Action Run. Jag är fortfarande sjukt imponerad av V. Han har sån vinnarskalle, han kör fastän han inte orkar. Att sluta är liksom inget alternativ så länge kroppen håller för honom. 
När han kom i mål så sa han i första andningen att det var det värsta han varit med om, för att sen i andra andningen säga att nu har han en sluttid att slå nästa år. 
Galning. Min galna superman. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Medan V körde Action Run så var jag & pojkarna på stan med farmor. De fick köpa varsin leksak på leksaksaffären då de fått en sommarpeng av sin farfar. Båda är helt sålda på Paw Patrol just nu. B köpte Tracker och G köpte en egen Sky, så nu får B ha sin Sky ifred. 
Och så stannade vi vid några hinder för att hejja på V & Emil. Jag & Erika hejjade medan pojkarna inte var lika imponerade... 

(null)
(null)