Hemmafix

En av två saker jag tycker är tråkigt med att bo där vi gör är att det inte är en bostadsrätt. För jag vill äga, ha en sån investering och trygghet. Den dagen vi köper vill jag dessutom bara ha en våning och inte två. 
Men jag vill absolut inte flytta här ifrån, vi trivs enormt mycket och kan investera i annat och detta område är en trygghet. Inte en ekonomisk trygghet i att äga men i området och omgivningen, våra kära gränner. Det är trygghet

Det andra tråkiga är att husen byggdes 1985 och är gamla och omoderna. Det är bruna fula fönsterramar, tråkiga golvmattor i sovrummen som jag tycker drar ner hela rummen osv. Mycket saker är såklart gjort sen 1985 men det känns ändå gammalt. Fördelen med det är att vi bor oförskämt billigt för denna yta. Det pratas om en totalrenovering vilket känns bra, men då blir hyran högre såklart. För- och nackdelar med allt. 

Jag är sån som mår bra av att ha projekt, något att dyka ner i som ger snabba resultat. För tålamod har jag inte. Och projekten som ger snabbast resultat är när jag fixar hemma. V suckar alltid åt mig när jag sätter igång, han tycker jag gör nåt jämt. 
Ett pågående projekt just nu är hallen. Den känns jämt rörig vilket är förståligt när man har två små barn, men då får man anpassa sig till det. Förut fick vi en fin heltäckningsmatta i hallen av min fasters Bosse, den samlar mycket skit så det inte dras in i hemmet. Älskar den! 
Pojkarna har också en egen klädhängare i deras höjd för att hänga av sig själva, och på elementet har de varsina små cykelkorgar för vantar, mössor och dylikt. 
Det som håller på att förändras är hatthyllan och skohyllan. Båda två är stora och klumpiga, bara dom två gör att det känns rörigt. Så dom ska väck nu. 
(null) (null)
Minns när jag la ut dessa bilder sommaren 2016. De är så fina. Men nu vill jag ha nåt mindre. 

Så igår var V en sväng till ikea medan jag var hemma och vab’ade G. En ny skohylla och spegel är inhandlad. Nu ska vi bara hitta en klädhängare och några knoppar. Är redan stor skillnad, men ni får se hela slut resultatet sen när det är klart.