Tors - söndag

I torsdags var jag till läkaren då jag varit yrslig i 2-3 veckor. Lagom drygt och har känts läskigt att köra bil. Visade sig att mina kristaller i öronen inte var som de skulle, därav yrseln. Blev tillsagd att inte köra bil så V fick bli min privata chaufför. Excellent. Men det verkar redan ha gått över, gick fort när man fick veta varför synen flimrade. 

fredagen vab’ade jag G som inte var 100, precis som sin mamma. B fick göra oss sällskap hemma. Var så mysigt att få en dag själv med dom. Bara få vara tillsammans och inte göra nåt särskilt, bara mysa. De var väldigt snälla med mig, kände nog av att jag inte mådde så bra. När pappa V kom hem från jobbet blev det livligare, sen när de skulle sova passade V på att gå på hockey så jag fick se min serie 13 Reasons Why innan jag gick och lade mig. 

Lördagen var lång och väldigt kul. Vi åt frukost, sen värmde vi upp inför Familjegympa på Friskis & Svettis som pojkarnas faster Malin skulle hänga med på. Det kanske inte riktigt var pojkarnas grej, antingen så var de som en säckpotatis i min eller Malins famn. Eller så ville de springa omkring och busa fritt, det var roligare än att följa någons instruktioner. Så då vet vi det, men vi har testat iallafall. 
Efteråt var alla jätte hungrig så vi gasade hem och åt köttbullar och spagetti som B önskade. 
Pustade ut en stund, sen gick vi till pojkarnas farmor och där lämnade jag dom tills dagen efter för jag & V skulle på gala. En tillställning som Vs fotbollslag anordnat så allas respektive kunde få ses, och så vi respektive kunde få träffa våra karlars lagkamrater.
Man blev fotograferad när man kom. När alla hade kommit blev det mat och prisutdelning. Följt av en liten tipspromenad och sen en fortsättning på prisutdelningen. Sen blev det mingel så länge man ville, men vi och Csaszars gav upp vid två. 

Söndagen blev det sovmorgon till strax efter 10, då hade grannen en smör-nödsituation till sin frukost. Gick upp, tog en dusch och gick till pojkarna och blev bjudna på lunch. Spagetti & köttfärssås och äppelpaj med vaniljvisp till efterrätt. Så gott! 
Vid 13 tackade vi för oss och tog bussen till stan för att gå på en Bamse show. Jag & V tyckte den var rätt så b (svårt att klå den vi såg förra året), men pojkarna var glada över att få se Bamse och hans vänner, de är huvudsaken. 
Efter showen fick barnen chans att träffa Bamse och vännerna, B sa att han ville det och krama Bamse. Det sa han förra året också men när chansen kom så vågade han inte. Vi tänkte att det säkert blir så denna gång med, men inte då! Han kramade Bamse och alla hans vänner, gav t.o.m Reinar Räv en high five. Jag var så imponerad och glad att glädjetårarna kom. Min stora kille som överkommit en rädsla, jag kunde inte bli stoltare.
G ville inte kramas, han ville sitta i vagnen och äta torkade bär istället. 

(null)
(null)
(null)
(null)     
Bussresan hem hoppade V av några hållplatser tidigare för att gå på bostadsmöte. Jag & pojkarna hoppade av som vanligt men tog en omväg hem så de fick springa av sig i det fina vädret. Lekte en stund ute. De hjälpte mig på baksidan med borsta ur löven från studsmattan medan jag klippte gräsmattan. Middagsdags och medan de åt förberedde en kantarellsoppa på svampen vi plockade förra helgen, blir smaskens imorgon. Plock och fix, läggdags och kvällsmys med min bättre halva avslutar denna helg.