Veckans mat

Valborgsmåndagen åt vi middag tillsammans med tre grannfamiljer, så jag glömde ta bild på min goda grilltallrik. Grillad kyckling med potatissallad, sallad & vitlöksbaugette. Yummie! 

Tisdagen var vi sjukt sugna på pasta, och eftersom det var röddag alltså "söndag" så hoppade vi soppan. Blev spagetti med en sås på lite av det vi hade hemma: creme fraiché, matlagningsgrädde, salami, parmesan & ärtor.  
(null)


Middagen på onsdagen så hade mitt pastasug fortfarande inte släppt, så det blev en pastagratäng. Har muskot krydda på som jag äääälskar. Fick höra G göra gottisläte så det blev godkänt.
(null)


På torsdagen åts det viltpytt med stekt ägg. Inget jag jublar över men V tycker mycket om det tillsammans med rödbetor, nåt jag tycker ännu mindre om. 
(null)


Fredagens blev Yum Yum tillsammans med Csaszars som vi hade fredagsmys med. Hann inte ta bild på min Pad Thai....

Lördagsmiddan bestämde B så blev korv med bröd. Nåt jag stormförtjust i så jag sa verkligen inte emot. Så nej, detta var inte den enda korven jag åt.
(null)


Söndagsmiddan blev hos pojkarnas farmor, hennes grill invigdes så det blev grillad kyckling med sparris & majs och rotfruktsgrej i ugn. 
(null)