Äntligen fredag

Börjat jobba en timma tidigare hela denna vecka också, den timman flyger verkligen förbi. Gör mig ingenting att börja en timma tidigare och tjäna lite extra. 
Däremot den sista timma på dagen, den mellan 16-17, är typ den segaste ever. Särskilt på fredagar.. 

Som alltid på fredagar ringer jag min farmor när jag slutat jobbet. Hon hör dåligt så hon är inte så förtjust att prata i telefon därför blir min hemfärd en bra samtalslängd. 
När jag kom hem åkte V till jobbet. Pojkarna & jag åt middag, korv med bröd. Inga protester på det. Efter mat blev det fredagsmys, jag dukade fram hallon, jordgubbar, vindruvor och så partade jag till det med oreos. De svarta kakorna med vitt som B säger. 
När vi haft t.ex chips som fredagsmys har det inte gått åt, frukten går åt betydligt mer. 
Så ikväll blev det frukttallrik. Och när de hade tryckt tallriken framför Madagaskar 2, så började det att frågas efter chips... aldrig blir det rätt. Snark.
(null)
(null)

Imorn ska vi till Kallecka och lunchgrilla i vårvädret. Kalle spelar fotboll med V i HBK och hans fru Rebecka & jag jobbar tillsammans.
På söndag ska vi äta familjebrunch på Plazan, sen åker jag & pojkarna på Elviras nio års kalas medan V jobbar.  En lugn helg, riktigt skönt. 

Nästa helg kommer Kia och bor med mig & pojkarna fred-söndag medan V är på "träningsresa" i Malaga med fotbollslaget. Då ska vi åka till Exploria och kanske besöka nåt badhus. Ska bli riktigt roligt!
(null)