Vab & bio

I onsdags åkte V på kickoff och skulle inte komma hem förrän fred em/kväll. Det var den sämsta onsdagsstarten på länge. 
G väckte oss 5:45 med krupphosta och panik då han hade svårt att andas. Min stackars lilla Gosas. Vi tog med våra täcken och satte oss i fotöljen framför den öppna altandörren så han skulle få frisk luft. Det blev iskallt inne men krupphostan blir bättre av den friska luften. 
V lämnade B på dagis och åkte på kickoff, jag & G blev hemma. Vanligtvis äter vi gröt till frukost men jag orkade inte denna morgon så jag gjorde rostmackor istället. Latmansfasoner som jag fick sota för direkt. Trodde att en bit rostmacka hade fastnat i tänderna men det visade sig att en bit av min tand hade gått av. Vaknade jag så? Men märkte inget av all krupp-tumult? Gick den av när jag åt? Who knows! Tandbiten ligger garanterat i min mage iaf. 

G var hemma resten av veckan. Han fick feber på fredagen (fint hem-välkomnande för V) men han var feberfri redan kvällen efter. V hade lagfest med fotbollen på lördagen och personalfest med sitt helgjobb på söndagen, han hade fullt upp. Men det tillhör verkligen inte vanligheterna så det unnade jag honom gärna. Dock så behövde jag få lämna hemmet så på söndagen gick vi på bio och såg Paw Patrol, Mighty Pups. Pojkarna fick godis till filmen fastän det inte var lördag, äre bio så äre. De satt båda stilla hela filmen, jag & V var riktigt imponerade då sist vi var på bio med G så fick han myror i benen efter typ 15-20 min. Men denna gång satt han helt stilla, alla 42 min. 

(null)
(null)
(null)

På em fick B ont i halsen, och när vi tittade så var halsen helt igensvälld och tungan var vit. Jahapp... vabruari börjar tidigt i år. 

Jag vab’ade måndagen och V på tisdagen, men idag gick båda till dagis. På lunchen ringde en av fröknarna och sa att G kräkts... Jävla förkylningsastma! Slembollar som han kräks upp, denna isiga luft och årstid är inte nådig mot honom. 
Så nu är man hemma med båda två. När B såg att jag hämtade G så ville han också följa med hem. Mysigt såklart men det är mysigast med friska barn ändå.
(null)