Paw Patrol & Hjärtedagen

I fredags hade alla i familjen blivit av med sin feber, bara en envis hosta kvar. Och G har såklart sin dryga förkylningsastma-slem-hosta. 

 
Så förra helgen blev inte som planerad. Tanken var att mamma & jag skulle ta pojkarna på Paw Patrol i Örebro, den enda grejen vi hade då. Men mamma hade feber och jag hade halsfluss så V & hans mamma åkte med pojkarna istället. Huvudsaken var att pojkarna fick åka. Jag hade köpt varsin Paw patrol-huvtröja till pojkarna dagen till ära, dress to the occasion. 
Tråkigt nog fick B  feber medan de var där. G fick feber dagen efter.
(null)
(null) (null)

Soffläge resten av helgen. Alla bodde i sina pyjamaser. På måndagen var vi till läkaren. Han dubblade min penicillin till sex tabletter/dag då jag inte blivit bättre. B hade 39.2 i feber och öroninflammation så han fick penicillin han också. G hade 40.2 och rossliga luftvägar pga elaka hostan så han fick hostmedicin. V var den enda som inte fick nåt utskrivet trots att han hostade så jag trodde ögonen skulle flyga ut på honom. På kvällen joinade han min & pojkarnas feberklubb.
(null)

Det blev ingen vidare alla hjärtans dag firande för oss. G var då den enda med feber. V & B var feberfria och åkte och handlade. B fick välja hjärtepresenter till han och sin lillebror, han tog en Bamsespel till sig själv och en Cars bil till G. Jag fick sushi och semla, typ min första måltid på en vecka. Det var gott!  När jag lämnade sjukstugan så köpte jag lite gottis till V också så han var inte utan hjärtepresent. 
När pojkarna hade gått och lagt sig så myste jag & V med te och rostade mackor med marmelad till vår nuvarande serie Limitless. 

(null)