KBT

Förra året hade jag som nyårslöfte att ta hand om mitt inre och inte bara försöka vårda mitt yttre. Istället bytte jag jobb och hoppades på att det skulle kunna vara lösningen på fler problem, men även fast detta är ett jätte bra jobb som verkligen passar mig och jag äntligen känner att jag hittat hem i arbetslivet så var det inte roten av mina problem. Därför la jag samma nyårslöfte detta år. 

Så efter många om och men så har jag påbörjar en KBT utbildning. Det har bara varit två träffar hittills men jag har redan kuggat på första läxan. Den är hemsk.
Vi har fått ett s.k pnt schema som vi ska fylla i när vår ångest eller vad det är uppenbarar sig. Man ska skriva ned vad det är för situation, vilka tankar & känslor som kommer och vad det är för beteende man får i och med det. Jag var den enda i gruppen som inte hade gjort läxan. Rätt så pinsamt... 

Men den läxan var inte så lätt för mig. För jag har inga specifika tankar, det är mer omedvetna tankar som får mina känslor att explodera. Och när det sker så startar jag alltid nåt projekt. Typ stor städa, spackla & måla, omorganisera, rensa osv. Är ju ett väldigt praktiskt beteende även om det inte är så hälsosamt för mig. 
Så mär vi skulle få vår andra läxan så fick jag såklart påbackning om att skriva i det där pnt-schemat, inte starta några ny projekt när känslorna kommer utan bara sitta där och anamma alla känslor och tankar som kommer krypandes. Inte fly utan konfrontera. 
Får typ panik bara av att tänka på det. Har ju haft detta beteende så länge jag kan minnas..
2
Master

Bra att ta tag i det. Det kommer absolut något bra ur det fast det känns tufft ❤️ Jag tror ALLTID på dig hjärtat ❣️

Svar: ♥️
Mimmie

Lina

Oh. Kom hit så ska jag lära dig hur man skiter i alla projekt och typ mañana mañana, hakkuna matata😚

Svar: Får typ dödslängtan av bara tanken😂
Mimmie