Ny vecka, nya möjligheter

Jag har väldigt svårt för dagar där jag inte åtstakommit nånting. Det behöver inte vara nåt märkvärdigt, är rätt mycket tyngd i ordet "åstadkommit" egentligen. Men det jag menar är att jag vill ha nåt form utav kvitto för dagen så jag känner att dagen inte har gått till spillo. Sen tycker jag också att det är svinnice med att slappa i soffan och slötitta på något, men gör jag det för länge så blir jag förslö. Förslö för att ta tag i nånting så jag hamnar i en typ av ond cirkel där jag tillslut inte orkar ta tag i nåt men stör mig ofantligt på att det är där och aldrig tas tag i. Känslan är energiuttömande och jag blir som lite dimmig i huvudet. 
Jag har haft en sån vecka nu. Där jag varit otroligt matt och lite dimmig. Inte orkat ta tag i nåt även fast jag vet hur energirik jag känner mig efteråt. 

Men igår fick jag att ryck. Frukosten hade ätits och dukats undan. Jag bad V att bada G medan jag dammsög och dammtorkade. Duschade själv och gjorde mig i ordning. Trodde det var ett skämt när jag tittade på klockan när jag var klar och den bara var drygt 9:20...
Det var energigivande. Att få vara så effektiv och carpa diemen. Få ha min familj runt mig, äta gofrukost tillsammans med dom och mysa.

Efter gårdagens energipåfyllnad så fick jag ett ryck idag också. Det var dessutom superskönt väder ute, solen lyste och det är lagom lä på vår framsida så det kändes som sommaren var tillbaka. 
Jag röjde lite på framsidan, tog bort ena setet med utemöbler eftersom hösten är på väg och vi inte kommer sitta där. Rensade ogräs, sopade uppgången och gjorde lite fint. Jag är ju lite störd och tycker att sånt är energigivande, att få göra fint hemma. Det är snabbt kvitto på ens åstadkommande som ma  kan sitta och mysa i.
Sen var det som att min svärmor läste mina tankar om att jag höll på och donade på framsidan för hon kom med massa fina uteblommor till krukorna. Det blev sååå fint! 
(null)

Sen fortsatte jag lite inomhus och dammsög, fixade tvätt & disk. Badade barn och nattade dom. Nu blir det pizza framför valvakan. Och i veckan ska jag försöka se till så jag gör nåt energipåfyllande för mig själv åtminstone två gånger.