Fast anställd

På ett indirekt vis idag fick jag besked om att jag nu är fast anställd. Sån lättnad! Dels för att jag alltid har en oro i kroppen under provanställningstiden, jag blir paranoid och tror att minsta grej kommer ge mig sparken. Att sparka en fast anställd är ju inte lika lätt. 
Sen är det ju en väldig lättnad med att äntligen ha en fast heltidsinkomst. Känns som att det fan var på tiden. Med en bra lön (med tanke på att jag inte studerat) som faktiskt går att leva på, inte bara överleva. 

En annan bra grej är att jag kan cykla till jobbet. Har gjort det varje dag sen efter semestern, bortsett när det spöregnat så har V skjutsat mig. 
Har dessutom fått låna min svärmors el-cykel så det tar mig ca tio minuter att komma fram, med min vanliga cykel var det drygt dubbla den färdtiden. 
Eftersom jobbet ligger relativt nära hemmet så har vi preppat så att vi inte ska behöva två bilar. Jag tycker det känns oerhört onödigt med egen bil för en biltur till jobbet på fem minuter, då kan man lika gärna cykla och spara in dom pengarna till annat. Så istället för att köpa en bil har vi köpt en cykelvagn så jag kan lämna pojkarna på fsk på vägen till jobbet (V hämtar), och ihelgen köpte vi en ordentligt allväders jacka från Helly Hansen. En jätte fin "smutsvit". Den fick kosta lite med tanke på att en bil hade varit sjukt mycket dyrare. Och så har V köpt en hjälm till mig. En svart racer hjälm. Fyfan så töntig jag känner mig i den. Helt fruktansvärt! Men man är mer rädd om sig själv när man blivit förälder... så ska man väl vara sån där bra förebild också som inte har dubbelmoral och tvingar på barnen hjälm men vägrar själv...
1
Master

Stort grattis hjärtat, du är bara såååå bäst!! Men jag har aldrig tvivlat ❤️ Duktig med cykelhjälm, nu kanske du snart även räcker ut armen när du ska svänga hjärtat ❤️❤️

Svar: Hahaha jag såg en som sträckte ut armen nu på morgonen o började fundera😂😂😂♥️
Mimmie