Matsedeln för v.42

Jag gjorde kantarellsoppa för första gången på måndagen. Förra gången jag gjorde svampsoppa så såg inte den nå god ut då heller, hur gör man för att få en svampsoppa se god ut?! Man äter ju liksom med ögonen också. Men smaken för smaklökarna var nice iallafall. Huvudsaken ändå.
Jag var vrålhungrig för klockan var nästan 19 när jag fick äta pga. ett möte direkt efter jobb, så jag tog en äggmacka med kaviar till. 
(null)


Vi testade ett nytt fiskrecept till tisdagen, fisktacogratäng. Det var såååå gott!! Pojkarna åt hyffsat, men det var godkänt. Receptet finns på Arlas Köks app. 
Vi hade potatismos till och lite extra nachochips på sidan. 
(null)


Onsdagen blev en impro rätt: tortellinigratäng med kyckling. Gratäng kan man väl inte inte gilla?!
(null)


Torsdagens mat blev rester från gårdagen, det blir ju alltid så mycket mat när man gör gratäng. Åt det till middag på onsd, lunch & middag på torsd. Så nu vill jag aldrig mer äta det igen. 

Fredagens blev en s.k. Parisare. Alltså en hamburgare med falukorv istället för hamburgerkött. Hade sockerärtor och oliver som sideorders.
(null)


lördagen blev vi bjudna på tacos hos fam. Csaszar. De körde på qourn och kyckling. Struntade i att ta bild för vem vet inte hur en tallrik tacos ser ut. Och söndagen var lite körig så glömde ta bild men vi åt hjulmakaroner med köttfärssås.