Vab x2 Dag 2

Ingen rolig dag för pojkarna hemma idag, de har fått underhålla sig helt själva i stort sätt. Jag fick ett ryck och fixat & donat med massa saker. Frågade flera gånger om de ville gå ut en stund med det ville dom inte.. 

Så de roade sig själva medan jag rensade på ytterkläder. Tvättade duschdraperiet och sängkläder. Handtvättade pojkarnas regnställ och bytte hällor. Så kom mamma och hennes kusin Eva förbi, mamma hade en liten sen födelsedagspresent till B som var pennor och en målarbok så det blev en ritstund följt av lite hemmabakat fika. 
När de gick började jag med lunch, potatismos med köttbullar till pojkarna och lax till mig. Pojkarna är sjukt långsamma på att äta så jag hann äta upp, fixa disken och påbörja en till bakning  innan de ätit upp. Fortsatte sen med mer tvätt, skrubbade rent badkaret, städade till på över våningen och avslutade bakningen. Nu inväntar jag att ugnsrengörningen ska ha verkat klart så ska den bli ren också. Ska också få V att sätta upp hängknopparna i hallen så hallprojektet kan bockas av helt nån gång... 



1
Master

Skönt att göra ett ryck, man blir sååå nöjd efteråt. Nyttigt för de små att roa sig själva💕💕