4 års kalas

När vi hämtade hem pojkarna från sin farmor på lördagen möttes de av ballonger. Massor av "bannanonger" som G sa, och det första B sa var ett glatt Fiiint. Sen gick han omkring och kikade runt och wow’ade lite över alla superhjältar som var lite här och där. 

Kompisarna kom vid 14 och kalasade. B var utklädd till Spiderman, G till Hulken, jag till Supergirl och V fick sista minuten improvisera då hans dräkt inte var nå bra så han blev en panda. 
Mindre än hälften som var inbjudna kom, på det viset suger det att fylla år denna tiden på året då det är sjuklingstider. Men Bs två bästa kompisar kom och det var ändå det viktigaste. 
Fika och tårta, i år fick vi sjunga för honom. Så kul! Sen hade jag fixat två lekar. Första leken var att barnen skulle ta en gul ballong-bomb och man kunde bara detonera den genom att spränga den, och när de hade detonerat (smällt) den så belöndes de med en choklad guldpeng. På alla gula ballonger stod det Boom, den andra ballongerna stod det lite olika: Bam, Pow, Wham. Lite superhjälte inspirerat från Pinterest. 
Andra leken var en lazer-labyrint, den hade jag istället för fiskedamm. Jag tejpade fast presentsnören mellan väggen och soffan som jag drog ut från väggen, så fick barnen ta sig igenom lazern (presentsnörena) på bästa sätt, alla ålade sig igenom. Förutom G som kröp igenom som nån liten pansarvagn. När de tagit sig igenom lazern fick de ta en godispåse och krypa samma väg tillbaka. Den leken var t.o.m uppskattad av de vuxna. 
Vi köpte hämtmat från Didos och åt middag tillsammans några stycken. 

Söndagen startade jag med att åka och träna. Åt lunch hemma och sen gjorde vi i ordning för släktkalaset. 
Fika, goda Hulken-tårtan och presentöppning. B fick mycket fint på båda kalasen. Han har inte sagt nån favoritpresent och det brukar det oftast bli, så det ser jag som ett tecken på att alla presenter var favoriter. Mycket bilar och superhjältar för att sammanfatta.
Till middag åt vi sushi tillsammans med Emil och Sara. Sen blev det dusch och läggdags för pojkarna, ska bli intressant och se när de vaknar imorn. Varit full rulle två dagar nu. Tre dagar för mig & V som utöver två kalasdagar även var ut på fredagen. Trött är det minsta man kan säga att jag är.. 

(null)
(null) (null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null) (null) (null)
Lilla G fick oxå lite presenter. Vilket var glädjande för mammahjärtat för han förstod ju inte riktigt att det var Bs kalas. Han fick tre paket och var såå glad för dom. Han tackade SÅ fint och satte sig och lekte direkt. Riktigt uppskattade presenterna. Älskade gosunge 💚
B var också duktig på att tacka för presenterna och var väldigt ivrig på att få leka med allt. Jag är väldigt stolt över båda som tackar fint både gällande presenter och annat.
2
Master

Jättetrevligt kalas o toppenbra ordnat ❤️

Svar: Så kul att få fixa o dona till dom som uppskattar det♥️
Mimmie

Master

Härliga, roliga dagar men slitsamt för föräldrar 😰 Men det gjorde ni bra i vanlig ordning 💕👍🏼

Svar: Haha minst sagt😅 tack Master😘
Mimmie