2,5 & 4 års kontroll

I fredags jobbade jag halvdag och började inte jobba förrän 12:30, så på fm sysselsatte vi oss med BVC besök. 
Vår (okej min) favorit barnsköterska Maria hade slutat så vi fick träffa en ny, Johanna. Hon va väl bra, har inget dåligt att anmärka på iaf. Så hon fick godkänt på min kontroll. 

(null)

B vägde in sig på 17.2 kg och 106 cm och fick MVG på både hörsel- och synkontroll. Han blev lite rastlös på syntestet men annars gick det perfekt som Johanna sa. Han briljerade i att pärla och räkna. Det enda han tyckte var tråkigt var som sagt syntestet, men de andra testerna så frågade han bara vad ska vi göra nu då? Ivrig att lära sig och få visa hur duktig han är. 

G vägde 16.4 kg och var 95 cm lång, inte alltför långt ifrån store brorsan. Han klarade sin kontroll utan anmärkningar, han visade att han visste skillnad på liten och stor, under och över och att han kunde långa meningar. Johanna frågade G om han kunde tre ords meningar, och han svarade henne med en fem ords mening. Min lilla stjärna.
Han ska snart tillbaka på en tre års kontroll. Trodde jag skulle minnas vad den handlar om efter Bs vända, men jag har verkligen inte en aning. Men försäkrade mig om att det inte innefattade någon spruta iaf, haha.