Solig & rolig helg

Har haft en härlig helg (tack solen!!) trots en hel del brist på sömn. 
På fredagen grillade vi med lite grannar och invigde våran altan som V satt upp infravärme och belysning på, det har blivit så mysigt. Kommer verkligen vilja spendera många mysiga sommarkvällar där. Barnen fick va uppe lite längre och njuta av sommarkvällen precis som vi vuxna gjorde, men när barnen somnat så skålade vi vuxna lite och spelade spel,  kom inte i säng förrän vid 01...

Man var lagom trött på lördagen när G studsade upp 5:30 och även fast han var jätte trött så vägrade han att somna om. Han var övertrött  (galet gnällig) resten av dagen. Men vi tog oss ut till Frösåker där min faster & Bosse har sin husbil. Pojkarna fick prova lite knattegolf, såg en blivande hockeyspelare i G trots att han missade bollen mest. B använde hellre fötterna än klubban, en sann fotbollsspelare.
(null)
(null)
(null)
(null)

Vi blev bjudna på golunch på restaurangen. När det blev sovdags för G åkte vi hem. Hemma så lektes det med grannarna och blev en fin och lugn grillkväll hos Csaszars. Jag debutade i tvättstugan då våran tvättmaskin gått sönder så jag njöt inte så mycket av kvällen utan mest av den goda grillning: hamburgare med ädelostdressing. MUMS! 
Fy va jag är glad att vi vanligtvis slipper tvättstugan. Jävla spring fram och tillbaks och sen ett berg att ta reda på. Då tar jag det mycket hellre pö om pö HEMMA. Ska köpa en blombukett till den som fixar tvättmaskinen sen... varit utan i två veckor, bland de värsta i-lands problem jag haft som småbarns förälder.

Söndagen var vi mest hemma och njöt av det strålande vädret. Tog fram poolen för barnen på framsidan, planterade lite och myste i solen. 
På em åkte vi ut till Hökåsen där V, min kusin Fredda och grannen Christian hade sin första fotbollsmatch med HBK. De vann med 1-0! Barnen var någelunda duktiga men det är svårt att vara stilla i 90min. Barnbenen har alldeles för mycket spring i sig, och tyvärr var hoppborgen HBK hade hyrt alldeles för varm att hoppa i. Men det var iaf kul att se grabbarna in action. G ropade Heja pappa flera gånger och klappade händerna samtidigt.
Efteråt åt vi köptmat hemma hos Csaszars innan det blev dags för kvällsdusch och läggning. Och jag ska snart ta reda på tvättberget...... blä.

(null)
(null) (null)
(null)
Faster Malin drog fram nagellacket när pojkarna blev alldeles för rastlösa. Då satt de stilla några extra minuter iaf :P