Pausar matsedeln

Nu är sommaren här och därmed grillsäsongen, härligt härligt! Det enda vi äter nu i stort sätt är grillat, därför tar jag en paus i vecko matsedeln då det kommer bli rätt så enformigt. Pojkarna får annan mat på fsk lycklgtvis så de har inte tröttnat, men om de tröttnar på grillat så vet’te fan om de verkligen är våra barn... 

Idag blev det dock inte grillat då grillmästaren i huset blivit fotbollsledare i Bs fotbollslag. Så underbart kul tycker jag. Att V är en så engagerad pappa gör mig så obeskrivligt lycklig, mina pojkar har verkligen den bästa pappan. B sa själv att han tyckte det var roligare när pappa var med, så jag är otroligt glad för deras skull att det får detta tillsammans. Det är deras far & sonaktivitet. 
Hursom, när de kom hem hade jag gjort soppa till barnen som B beställt. Eller aaa, tagit fram från frysen och kokat upp den. G fick broccoli som tillbehör då han älskar broccoli mer än soppa, även om han äter lite soppa också. Jag & V fick kyckling i ugn med bulgurröra på ärtor, majs, creme fraiché, majonäs och lite kryddor. Glömde ta bild men det var riktigt gott. 

Resterande tiden av dagen har jag i stort sätt bara legat i migrän, troligtvis pga. en elak visdomstand som tränger sig in (dessutom kommer den inte in "bredvid" sina granntänder på ett normalt vis utan går emot granntänderna med kronan, så jag fruktar det värsta och  vill verkligen inte  till tandläkaren!), och har en förjävligt elak blåsa i kinden så kan inte äta som folk. Gått på ipren och annat sen i lördags men börjar äntligen se ljuset i tunneln nu.  
(null)
Är lite extra kär & stolt över min fina familj idag. Ni gör mitt liv komplett.