Långfredagen

Hela familjen (utom G som sovit hos sin farmor) vaknade upp tillsammans i min & Vs säng strax efter kl.8. Vi låg och myste och drog oss. Sååå skönt! Längtar och hoppas att G snart kommer vilja ligga och slöa när han är nyvaken, nu är det full fart direkt när han vaknar. 
Efter en stund började det klia i Bs lekfingrar så han gick och hämtade sina bilar till våran säng. Någonting vi annars säger nej till, deras leksaker får vara i deras rum. Men nu gjorde vi ett undantag.
(null)

Sen åt vi frukost och gjorde oss i ordning för att gå ut. För påskharen hade ju pratat med pappa V om några ägg han hade lagt ut! Så V var ju tvungen att rita en karta (med Bs hjälp) och sätta ut kryss där äggen låg så B visste vart påskharen lagt äggen. Silverägg dessutom. 
Jag tog bara bilder på förberedelserna, själva äggjakten filmades.

(null)
(null) (null)
Min mamma kom förbi med påskägg till pojkarna igår, då hade hon med sig kanin-korgen. Så påskigt-söt! B hade den med sig på sin påskjakt efter silver äggen. 

När G kom hem efter lunchen så blev det en till påskjakt. Den blev inomhus med hjälp av bilder. Bilderna på platser/saker i vårt hem som jag laminerade in till deras julkalender. 
B tog täten och G hakade på, men han tyckte det var kul för han ville fortsätta även när de hade fått sina påskägg och öppnat dom. 
Det var lite blandat med saker i påskäggen. Bs favorit var leksaken och Gs favorit var nog smariesen.

(null)
(null)
(null)

Vid 16 var vi hos min faster Kia & Bosse för påskmiddag. Allt var så gott! Jag hade ätit en lätt lunch och skippat mellis så jag kunde äta med gott samvete. Och det vare värt! Kia hade dukat sååå fint med massa små kycklingar  överallt på bordet. Älskar hur pysslig den kvinnan är, såna detaljer gör så mycket tycker jag.
Pojkarna fick fina påskpåsar med lite leksaker & godis i, åter igen var Bs favorit en leksak och Gs favorit var godiset. Sen lekte lekfarbrorn Bosse kurragömma med pojkarna så de skrekskrattade. Var inte lätt att få pojkarna med sig hem, inte B iaf. G alltid öppen för nya förslag, haha. 
(null)
(null)