I lördags...

...så var alla väldigt trötta efter krupp- och febernatt där vi alla fyra trängdes i vår säng. Funderar starkt på att köpa ny säng, min rygg går av emellanåt. Och så vill jag ha en större säng (vi har 180 nu) för jag vill att pojkarna ska kunna komma in och sova hos oss så länge de vill. De kommer inte göra det för evigt men tills dom är redo att sluta med det så ska de få den möjligheten, utan att jag eller V ska behöva sova nån annanstans. 

Sidospår. I lördags. Blev en spontan visit till Vs mormor & morfar där pojkarnas farmor & faster var. Så det blev en familjedag. Vi fikade två gånger, åt lunch, lekte och ritade. Pojkarna (& jag...) sov middag medan de andra höll på att sätta ihop ikea möbler. Vanligtvis sover inte B middag men efter en sån natt så behövdes det. Han sov 1,5 tim medan G & jag sov 2,5tim... sååå skönt!
(null)

Vi åkte dit vid 10 och hem vid 16:30 för V skulle på fotbollsträning.
Medan V var borta så hade jag & pojkarna lördagsmys. Vi åt tacos och sen lördagsgodis. B gjorde mitt mammahjärta sååå stolt. När G hade ätit upp (tryckt i sig) sitt godis så frågade jag B om G kunde få lite godis av honom och ställde fram skålen, varpå B lägger i en godisbit och G tar skålen direkt. Då tar B skålen ifrån G och säger åt honom att vänta för han var inte klar och lägger i 6-7 godisbitar till innan han ger tillbaka skålen. Världens snällaste storebror, jag blev SÅ stolt! Det gjorde hela min helg.
(null)

Sen borstade vi tänderna, satt på pyjamaserna och läste bok. B är inne i en Bamse-period gällande böcker så jag läser samma tre Bamse böcker vaaarje kväll.... medan B sitter i mitt knä och G kutar omkring. 
När pojkarna somnat kollade jag & V på White Collar tills ögonen sved. 



1
Master

Såååå snäll, fin och go storebror han är. Han är lyckligt lottad lille G.

Svar: Ja verkligen!
Mimmie