Gs första utvecklingssamtal

G har helt fantastiska fröknar. Både G & vi stormtrivs med dom. De berättar alltid personliga saker när man kommer för att hämta honom, någonting han sagt eller gjort under dagen. Och det gör mig väldigt glad för då känner jag att de har sett mitt barn. Inte bara att han är där och fördriver tid medan mamma & pappa jobbar, utan att de verkligen ser och är med honom. 

Och det märktes även på hans utvecklingssamtal idag. De ser och uppfattar G precis som jag & V gör. Att han är en glad kille, som tycker om att få hjälpa till och är en snäll kompis. De berättade att Gs bästa kompis är tydligen ett annat busfrö som heter Iris, de leker och kramas & pussas mycket tydligen. Så sött! 
Han klättrar inte upp på t.ex diskbänken på förskolan som han gör hemma men han kan hämta en stol för att stå med sin fröken vid diskbänken, för han vill gärna vara med. Han är en fysisk kille som gillar närhet och kramas.
Och fröknarna hade också märkt att på senare tid så har han blivit otroligt bestämd, bara under de senaste veckorna har en riktigt envis och beslutsam kille kommit fram. 

Det var väldigt betryggande att han är sig själv på gott och ont på förskolan som hemma. Att han trivs så pass bra på förskolan. Att han är en glad pojke både hemma och borta, det är för mig ett bra kvitto att han känner sig glad och trygg i sig själv och i livet. 
(null)
(null)

1
Master

Han är ju såååå FANTASTISK ❤️

Svar: Helt fantastisk minsann!💚
Mimmie