En morsa med en plan

Har fått inspo från alla möjliga håll & bloggar om att göra veckomatsedel. Sen äääälskar jag när min Lina uppdaterar vad hon lagat för mat i veckan, är veckans bästa bloggläsning för mig. Matinspo! Kan inte bli bättre. 
Så nu har jag gjort upp en plan. En barnvänlig  matplan. Där jag lagt ett "grundschema" som är lite anpassat efter matschemat på pojkarnas förskola, så vi inte äter t.ex fisk hemma samma dag utan får det lite mer utspritt. Därför finns det en Planen rubrik och en Veckomatsedel rubrik. 
Startar veckan med en plan iaf, får se om/hur länge den håller. Med två barn kan ju inget bli skrivet i sten precis..
(null)

Soppan har jag aldrig gjort förut men vi har så mycket pasta och passerade tomater hemma så testar ett nytt recept. 
Pojkarna älskar fisk och jag måste lära mig göra potatismos!! Hur svårt ska det va?! 
En kollega har gett mig ett tips på en gryta som låter smaskig och enkel, så ska testa det oxå. 
Och så ville mamma bjuda oss på mat på torsdagen. Blir säkert matlådor till fredagen. Ser ut att bli en mumsig vecka! 

1
Lina

Haha, tack! Gick tillbaka och kollade och såg att vi inte ätit samma maträtt en enda gång på sex veckor. Rätt nice med lite annat än den vanliga "vad fan ska vi äta idag-köttfärssåsen" 😂

Svar: Ja jag VET!! Prestationsångest delux😂
Mimmie