Tradition

När jag var liten och hade haft sommaravslutning så brukade mamma & jag åka ner på stan, bara vi två, så fick jag välja en present. En avslutningspresent. Det var något jag såg framemot lika mycket som själva sommarlovet. 
Därför är det självklart för mig att det ska leva vidare. Fast jag har kallat det för sommarpresent istället, det är liksom ingen skolavslutning på samma vis på skolan som på en förskola. Men sommarlov är alltid sommarlov. 

Pojkarnas sista dag på förskolan denna termin var igår. Så efter middagen åkte vi iväg till Dollarstore där de fick välja varsin sommarpresent, och så skulle jag handla lite saker till deras sommarlovsdisco också. 
B valde en fyrhjuling (som han kallar för Monster truck) och G valde en motorcykel, han är väldigt förtjust i motorcyklar just nu. Och eftersom det var sommarlov så lyxade vi till det med lite godis oxå. Eller gooodiii som G säger. B gjorde som han vanligtvis gör och tog några bitar sen ville han spara resten tills på lördag, medan G tryckte allt han kunde. 
Imorn är det min sista arbetsdag sen har jag fyra veckors seeeemeeeesteeeer!
(null)
(null)

1
Master

Så mysigt med traditioner. Det är det barn kommer ihåg. Kramis