Semesterspeed

Igår började semestern på riktigt! Och eftersom det var så fint väder så hängde vi med pojkarnas farmor & faster och badade ute i Skultunabadet. Ett alldeles lagom badställe för barnfamiljer. Vi var där till 10 och åkte hem vid 15, då hade jag bränt mig. Är inte lika noga att smörja in sig själv som pojkarna.. 
Bad, lek, glass, picknick och salta pinnar underhöll vi oss med. Efter picknicken fick nog B matkoma och ville vila i barnvagnen med min mobil, och när jag fick tillbaka den hade han tagit selfies och lagt upp på min facebook händelse😂
(null)
(null)
B är förtjust i att klappa och gosa, vilket han gör med G på bilden. Men G ser mest orolig ut för B ska ta hans salta pinnar.

När vi kom hem så hade G slocknat i bilen och fick fortsätta sova lite medan B plockade lite smultron, och ville prompt att hans lillebror skulle smaka.
(null)


Idag har vi tagit det lite lugnare. Vi gav pappa V sovmorgon så han ska bli frisk från sin mancold nån gång. Cyklade lite hemma på gården efteråt. Åt lunch. G fick lov att sova middag för han va så trött, vi skyndar långsamt med att avvänja dagssovisen. Medan han sov lekte jag & B med lego. Nåt han tycker mycket om att göra men jag tycker är sviiiin tråkigt. Men men, vad gör man inte. 
När G vaknade tog vi med pojkarnas mormor till Vallby Friluftsmuseum, där fick vi kvitto på att G sovit middag. Sprang omkring överallt och lyssnade inte ett skit på vad man sa. Jag blev knäpp på han! Hade tänkt fika där men det fanns inte en chans till att det skulle bli njutbart på nåt vis så vi stannade på ica på vägen hem och fikade hemma istället. B fick välja fika så han inte skulle känna att han fick bli "bestraffad" för hans lillebrors rackartyg. 
(null)
(null)

Hemma var det lugnare. De är intensiva och väldigt mammiga båda två så jag får inte en lugn stund med dom. De vill båda ha min uppmärksamhet till 120% om de inte är sysselsatta med nånting. Så medan jag gjorde mat fick de lägga pussel, och så fick de hjälpa mig förbereda jordgubbs- & rabarberpaj.
(null)

När de åt middag lämnade jag dom med sin pappa och smet iväg och fixade min fransar. Tvärslocknade där och då. Två dagar in på semestern och jag är helt slut 😂

1
Master

Du måste ta det lugnt ibland hjärtat ❤️

Svar: Är de det man ska göra på semestern?😂♥️
Mimmie