Gårdsmys

För tredje året i rad skulle vi har gårdsgrillning, men eftersom det blivit grillförbud fick det bli gårdsmys istället. Alla körde på köpmat, vi köpte pizza och hade gjort mini-pizzor till barnen som vi köpt på Lidl. Pojkarna åt 3-4 st var.
(null)
(null)
(null)

Efter maten började vi spela, lagen var familjevis. Började med tipspromenad där temat var björnar, så det fanns frågor om Bamse, Bumbibjörnarna och lite vuxnare frågor som t.ex hur många björnarter i världen det finns osv. Både barn- och vuxenanpassat. Medan jag rättade körde familjerna Vatten-pong, viktigt för alla att dricka mycket vatten i denna värme. 

(null)
(null)
(null)

Vidare till en tävling på hur många ärtor man kunde flytta med hjälp av ett sugrör på 30sek, där kom tävlingsinstinikterna fram! 
Sen blev det utlottningen om vem som blev Årets Brunbjörnsgranne 2018, i år blev rara Hanna som alltid är så hjälpsam och rar. Priset var en slips med matchande "hatt" och en tavla.
(null)
(null)

Sen var det många övertrötta barn så det blev nattning för några. 
När det var klart blev det kvällens sista lek, där alla par hade skrivit deras låt på en lapp (t.ex deras bröllopslåt, första låten de dansade till ect), och jag spelade sen upp låten som var nedskriven och de andra skulle gissa vilkas låt det var. Det var en mysig musiklek. 
V fick spela med Andreas som var hans nya fru eftersom jag var lekledare, och de tog hem segern när man plussade ihop resultaten på alla lekar. 

Småprat och mys till midnatt sen plockade vi undan och sa godnatt. Jag var dödstrött då jag knappt sovit pga en svindryg förkylning som hållt mig vaken halva natten, och sen ut och bada i 33 graders värme och sen hem och vara lekledare. Men det var kul, allting som är värt att göras får man kämpa lite extra för. 
(null)