Cityfestivalen

Kanske skulle börja kalla min blogg för helgbloggen istället? Är ju bara det jag verkar blogga om :P 

I fredags efter jobbet cyklade jag hem fort, var så ivrig att få starta helgen. Var så mycket att se fram emot. 
Vi åt middag med Csaszars. Pojkarna invigde ett nytt lektält som jag ställt på balkongen, vi la in en filt sen lekte det där. Jag gick och umgicks med Elin och efter en stund märkte vi att det var väldigt tyst. För tyst. Så jag gick och kollade till pojkarna och då satt de alla där med lite gosedjur och tittade på ipad. Såg riktigt mysigt ut. 

 Cityfestivalen var det som gällde på lördagen. Först åkte jag & pojkarna dit med Kia. Det blev lek, hattar, ballonger, godis och karusellåkning. B tyckte det var jätte roligt att åka karusellerna men G försökte klättra ur vagnen i berg-och-dalbanan medan den åkte, den var verkligen inte hit för honom. Men vi hittade inga lugnare karuseller så han myste med Kia medan B & jag åkte. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Efter karusellerna köpte vi lite churros och åkte hem. Stannade först på ica och köpte lördagsgodis. Mamma kom förbi och åt mellis med oss, och så gungade vi på gården innan vi gick till farmorn. Fick tacos till middag där sen tackade jag för mig och gick hem själv.
(null)

När V kom vem så överraskade jag honom med att vi hade busplaner föe kvällen. Sen gjorde vi oss i ordning och tog en fördrink, fick skjuts till Vs syster där det var förfest innan det blev att åka ner till Cityfestivalen (igen för mig då).
De hade grillat korv, vi körde pongbeer och en annan lek som jag inte vet vad den heter. Roligt hade vi iaf!
(null)
(null)
Blev aldrig nåt festivalområde för min del då jag träffade på vår förskoleansvarige som ville åka en karusell som ingen annan ville, en som snurrar på flera vis. Upp och ner och kors och tvärs. Så jag åkte den med henne istället, haha! Efteråt var tanken att gå till Royale men då åkte jag & V hem istället. 
1
Master

Vilken härlig helg ni haft hjärtat och jag är helnöjd med lördagen. Så mysigt!!! Love it!!

Svar: Längtar till nästa playdate♥️
Mimmie