Bästkusten till Kräkkusten

Söndag-torsdag hade vi bokat en stuga i Västkusten (Saltvik). Vs pappa & hans fru hade ställt sin husbil där så alla deras barn plus respektive och barn bokade stugor runt om. Jätte mysigt! Vi delade med Malin & Mange till pojkarnas förtjusning.

Bilresan dit var nåt jag typ "fruktat" för B blev så rastlös när vi åkte till Kolmården, men det gick skit bra. För pojkarna. Jag blev åksjuk och låg ner typ hela resan. 
När vi kom fram välkomnade pojkarnas farfar oss. Vi packade ur bilen, bäddade sängarna och gick ner till stranden. Vattnet var skönt och B roade sig direkt med att plocka fina snäckor och små stenar. 
Efteråt gick vi till restaurang där vårt sällskap reserverat typ halva utedäcket för att kunna äta gott & dricka gott till fotbollen. Barnen roade sig med allt möjligt så det var inte lätt att få pojkarna i säng fastän man såg på deras ögon att de var jätte trötta.
(null) (null)
(null)
(null)
(null)

Jag mådde konstigt vid läggningen. Trodde jag fått en sen baksmälla efter vinlotteriet kvällen innan vi åkte så jag somnade med pojkarna. Vid 01-02 vaknade jag och fick kuta till toaletten för att kräka upp den goda räkmackan från restaurangen. Fa-an! Sov inte mycket den natten. 

På morgonen var jag fortfarande konstig i magen men mådde annars bra. Vi trodde att jag hade lyckats få en dålig räka och haft otur. Jag blev sängliggandes hela dagen, kunde inte äta och knappt dricka. De andra gick till stranden, körde uteträning, fiskade krabbor och pojkarna hade t.o.m hållt i krabbor. Såååå tråkigt att missa det! 
Pratade med en av tjejerna från Vinlotteriet som oxå var dålig, och då antog  vi istället att det var charkbrickan som hade serverats.
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Dag två var jag yr men mådde bra annars, mådde mer illa när jag åt men annars gick det bra. Pojkarna startade dagen med att klättra upp i faster Malins säng. Sen åt vi frukost ute innan det blev brygghäng med krabbfiskning, fiskfiskning och lunch på bryggan. Vore det inte för att jag får hjärtklappning med kombon av barn (G!!!) & bryggor så vore det ljuvligt. Men det var faktiskt väldigt mysigt.
(null)
(null) (null) (null)
(null)
(null)
(null)

Senare på em åkte vi till Grebbestad och åt middag innan vi gick promenadstråket. Jag hade hivat i mig maten då jag var vrålhungrig och blev helt svimfärdig, tur man hade barnvagnen att stödja sig emot. Pojkarna åt jätte bra och belönades med varsin liten godispåse så promenadstråket inte skulle vara alltför outhärdligt för dom. Äre semme så äre! 
Åkte tillbaks till stugan. Duschade pojkarna och nattade dom. Sa till V att jag fick lov att prioritera en morgondag eller uppesittar kväll för jag orkade inte båda. Att det förstnämnda blev valt blev nog hela sällskapet tacksamma över, för vid 23 började B att spy. Och han hade då inte varit åksjuk, ätit nån charkbricka eller räkmacka... 

En timma senare satt vi i bilen på väg hem. V hade hunnit tagit nån öl så jag körde, V fick sitta bak med pojkarna och en spyhink. Nästan lite i onödan för B hostade mest upp slem, han vaknade till 2-3 snabba gånger under bilfärden. Så det gick hur bra som helst!
Var så klart trött vid 4:20 när vi kom hem, men vaknade vid 9:30 och kunde inte somna om. 

Hoppas på en bättre (friskare!) Västkusten semester nästa gång.