Lååååång torsdag

Denna dag har varit en riktig strulpelle! Från tidig början tills nu, snart läggdags. 

03:45 - B vaknar i sin säng och ropar på mig. Jag väntar på att han ska komma själv som han brukar men han ropar bara högre och högre så jag går in till han och säger åt han att komma med. 

04:15 - Väckarklockan ringer och nej, jag hade inte somnat om... 

05:00 - Arbetspasset börjar. Hittar typ 2-3 lappar/todo’s från gårdagens pass som de lägger vidare på nån annan bara. Och det är "min dag" så då ligger det på mig (börjar man 5 ansvarar man för allt under dagen, börjar man 5:15 plockar man bara varor typ. Glidjobb jämförelsevis).
Ett strul som jagade mig hela dagen var att två kunder hade (av olika skäl) lagt sin order till imorgon men ville ha den idag, och vi vill ju ge finfin service så vi ler och säger inga problem. 

08:45 - Frukost! Skriver lite med V. Får reda på att pojkarna vaknat ovanligt tidigt och att B blödigt näsblod. Min lilla storing💙

09:30 - Slut på rasten och kavla upp armarna. Allt som kunde gå fel gick fel. De två "imorgon kundernas" ordrar gick inte igenom i systemet , fick ringa IT-support för att felanmäla men de kunde inte heller fixa så de fick oxå felanmäla. Varpå att jag/vi istället för våra fläshiga handdatorer som vi har när vi plockar där vi får se bild på varan vi ska ha och där alla varor kommer i en bestämd följd, istället får skriva ut varorna på papper där de inte kommer i ordning och vi bara ser text. Det tar myyycket längre tid. Särskilt när färgpatronen tog slut så man inte kunde se texten och ingen hade beställt nya färgpatroner.......... Och sådär höll det på hela dagen. Det ena felet överlappade det andra så istället för att sluta 12 som schemat sa stämplade jag ut kl.14 när jag egentligen skulle ha hämtat barnen. Tur barnen och vi har så förstående fröknar så man bara kan ringa och säga att man blir lite sen. 

14:30 - Hämtning av efterlängtade barn

15:00 - Mellis för barnen men lunch för mig. Det är tur att V gör matlådor för veckorna åt oss, annars hade jag bara tagit mellis jag oxå. 
Jag satte på den nya Smurf-filmen som B tittade fint på medan G härjade som vanligt. Han klättrade upp på diskbänken och rotade i kryddskåpet. Klurade ut hur man fär bort det långa skohornet från kökslådorna så han kunde rota i lådorna och ta fram elvispen och använde den som en hund i koppel.... osv osv. 

17:00 - V kommer hem. Det blir middag. Bad för pojkarna. Äpple och mys i sängen till Dinosar.

19:00 - LÄGGDAGS!! Och nu sover de äntligen djupt de små medan V är och spelar paddel och jag ska tvärdäcka. Sååå välförtjänt tvärdäcka!
(null)
Bjuder på en selfie från igår när man var lite piggare och hade haft "sovmorgon" till 04:25.

1
Master

Finaste ❤️