Bara vi tre

Imorse drog jag och pojkarna ut på utflykt på egen hand medan pappa V fick sova ut. Vid kl.9 var vi på Vallby Friluftsmuseum och gick omkring och hälsade på alla djuren. B sprang emellan alla djurstopp och sa "Yes!" så fort han fick se ett nytt djur. G ville mest gå upp och ner för alla trappor som fanns eller sitta i vagnen, den sprang han emot på samma vis som B sprang mot djuren 😂

(null)
(null)

Vi var bara där ca 40min sen ville fryslorten (jag) in så vi åkte till Erikslund och lekte. Pojkarna lekte så fint tillsammans. Jag tycker att det är mycket lättare att ha båda helt själv, de håller mycket mer sams då på nå vis och lyssnar mer på vad man säger. Konstigt det där. 

Vi lekte först på nedersta plan, sen vi tog en fika när Erikslund öppnade. B hjälpte mig att hålla kolla på G när jag gick bort med skräpet och brickan när vi hade fikat klart. Man ser hur han växer i sig själv när han får lite ansvar och när man ber honom om hjälp. Sen bytte jag ett par byxor, fortsatte sen att leka fast på översta plan ända tills B blev kissnödig och sen sa att han var hungrig. Då gick vi till ikea och åt lunch. Vi fick slänga i oss lunchen då B sa att han blev jätte kissnödig igen och vi typ precis hade satt oss. Vid det tillfället saknade jag en till vuxen, för hur gör man när maten står serverad och man är själv med två barn i en full i ikea restaurang? Vi slängde iaf i oss en del av maten på rekordtid sen sprang vi till toaletten. Sen blev det sovtid för G så vi packade in oss i bilen och åkte hem till pappsen. 

Längtar redan tills vår nästa playdate tillsammans. Det ska bli på fredag! Hoppas det är fint väder så vi kan leka mer ute utan att behöva fyrtio lager med kläder. Längtar till sommaren... Förstå att bara kunna ta en cykeltur tillsammans. Så nice!
(null) (null)
(null)
(null)