V’s projekt

En liten rolig historia om hur detta hände. Jag jobbade. Våra grannar fam. Lamberg sa att de köpt akvarium till V som spontant reagerade med att säga "Visa inte Mimmie för då kommer hon vilja ha". Sen skulle han själv gå över och kolla lite på det och hade då sagt till dom "Fan. Nu vill jag ha akvarium."  Han gick med i nå fb-grupper för fiskälskare och började söka akvarium på blocket. 
Min spontana reaktion från början till slut har varit att jag inte vill ha ett akvarium. Alldeles för mycket jobb med att hålla rent har jag hört osv. Lägger hellre den tiden på någonting annat. 

Men nu har vi akvarium. Vi har totalt ca 16 fiskar. En Abba, Bullen, Pappa Doris och alla andra heter Doris. En fin röd kampfisk, en jätte liten söt mal, färgglada guppys och två andra sorter jag inte minns namnen på. Jag är inte så intresserad men jag kan inte sluta titta på det. Det är så fridfullt och lugnande. Och det är väldigt fint. Vi har det ståendes i vardagsrummet vid barnens lekhörna, det gör sig fint där. Och tydligen finns det en hel del modernligheter som gör att det inte är så jobbigt att hålla rent. Så det blir nog bra det här.

(null)
(null)
(null)
(null)