Årsdag

För åtta år sen (igår) så blev jag & V ett vi. Vi mot världen. I och med det så hade jag ordnat en överraskning till V, något jag planerat i 3-4 veckor. Svindrygt då jag hatar att ha såna hemlisar för jag är så rädd för att försäga mig, men det har gått bra. Har man barn och en galet social sambo så krävs det att man planerar i tid.

V trodde att vi skulle ha vårt månatliga fredagsmys med familjen Csaszar på vår årsdag och fira vår årsdag vid ett annat tillfälle, jag skyllde på att jag var för trött nu. Så när V kom hem, trött efter jobbet, och jag stod i hallen och välkomnade han hem med en drink till han i handen och var utekvälls-fixad så såg han funderad ut. Vart är barnen? var det första han sa. B sov hos min faster och G hos sin Hamor berättade jag och sa att han måste göra sig i ordning för en utekväll med mig, men mer får han inte veta. Den punkten vid överraskningarna är ju bäst! Så värt "lidandet" av hemlighetsmakeri. Vs glada reaktion och nyfikenhet över vad som väntar. Så kul! 

Min tanke för kvällen va att ha en kväll som ger oss energi men ändå var till Vs ära, och att kunna njuta av den fullt ut genom att få sova ut dagen efter! Det var ju det absolut bästa, att gå och lägga sig och sova uuuuuut.
Pappa kom och skjutsade ner oss till stan. När vi klev ur bilen försökte V ta ledning men visste inte vart vi skulle så det gick inge vidare haha. Han blev glatt överraskad på att vi skulle äta på Bra Hak. Fy fa-an va gott allt va där! Maten, snacksen, drinkarna och efterrätten. Vi gick all in. Unnade oss allt. Och blev bra förvånade när servitören hälsade att barnen hade det bra hos sina barnvakter och att en stor del av notan var betald. Jag och V satt chockade och gapade, underbar svärmor jag har!
Och en fantastisk man på alla vis. Han är den mest osjälviska människan jag känner, vill alltid hjälpa allt och alla. Han är pappan som alltid kommer finnas där och vara deras starkaste punkt i livet. Och kolla bara va snygg han är!!♥️ 
(null) (null)
(null)
V åt en Mac Attack där burgaren hade en friterad mac & cheese på sig. Jag åt en Cheezus med ost, ost och mera ooooost. Till efterrätt åt jag en Nutella toast medan V surplade på en kaffe, veklingen orkade inge mer.

När vi hade ätit klart kom "helt plötsligt" bästa Sara från ingenstans och kramade om V. Vi ledde V vidare till Strike där Emil jobbade så han kunde va med på ett hörn. På Strike sa jag till V att nu var tanken att vi ska spela lite biljard och annat kul som vi känner för, V älskar ju spel och sport så därför valde jag att vi skulle ta han till Strike. Och så kan vi ta några glas och göra det som faller oss in. The night is ours! Han tyckte det var ett riktigt bra upplägg. 

Så vi spelade biljard, skjutbana (visade sig att jag hade en dold talang där och hamnade på andra platsen på Strikes topplista), testa några andra spel och sen spelade vi mestadels Shuffle. Ett svinsvårt skit spel! 
(null)
(null)
Tur att Sara va duktig på att ta bilder för det va varken jag eller V... 

Vid tolv gäspade vi allihopa och åkte hem. Känslan att få lägga sig och veta att man ska få sova heeeelt ostört var obeskrivligt skön! Och när jag vaknade på morgonen och såg att klockan var 9:31 så fick jag största flinet. Minns inte sist jag sov en hel natt! Eller sova längre än till 6-7 utan att vakna av barn, snarkande sambo eller behöva kissa. 
Jag messade med barnvakterna, väckte V vid 10 (nån måtta får det va) för att ringa med facetime och så var dagen igång. 
Ett perfekt firande av vår åttonde årsdag måste jag säga. Skulle inte vilja ändra på nånting. 
(null)
Du & jag föralltid min kärlek.
Mitt klick ♥️