1 år 10 månader

Ynka två månader kvar tills du fyller två år. Jag satt för en stund sen och tittade på filmklipp när du var tre månader, lika go & glad då som du är nu. Jag försöker verkligen njuta av din tid, du är min sista bebis och jag vill bara gosa dig och njuta av den tid som varit, är och ska komma. 

Du är en sån tokfrans. Stoppar ärtor i näsan, hoppas ner i badkaret med kläderna på, försöker lägga grus i öronen, rotar i skåpen (helst överskåpen) och ska alltid leka med det nån annan har. Även om du är snabb på att ge tillbaka saken så bara måste du ta saken. 

Man hör att du börjar prata mer, inte rena ord men man hör "melodin" i det du vill säga. De rena ord du använder mest är mamma, pappa, Bebe (Benjamin), ma-mon (farmor), den, här mamma, tack, hejdå och lab-o (love you). 

Du är en kramig kille, särskilt när du är trött och ska sova. Då klamrar du fast dina små armar runt min hals och gosar in dig ordentligt med din kind mot min, och pausar för att pussas. Bland det finaste man kan vara med om är när du tar din händer mot mina kinder och ger mig en liten puss på munnen. Finns inget i hela världen jag skulle byta det mot. Underbara gos-Gabbe.

(null)
(null)
(null)