#LindasArmyOfLööv

Förra lördagen överraskade vi min kusin Linda med en möhippa, hon hade inte anat nånting så det blev riktigt lyckat. Hennes barndomsvän och toastmadame Frida var den som hade skött det mesta med möhippan med mig som som högra hand, och så var jag (såklart) lekledaren. Ingen surprise där tror jag! 

(null)
Vi tog henne på ikea där hon skulle äta ikeafrukost med sin familj. Jag hade fixat laminerade "Linda ansikten" till alla som vi hade på oss när vi överraskade henne, lite creepy men roligt.
Tanken efteråt var att åka ner till stan för picknick ute men vädergudarna förrådde oss och bjöd på regn, så vi fick åka hem till Frida istället. 

Vi hade picknicken i hennes vardagsrum. Lät Linda smälta allt och gosade med lilla Charlie som var med. Sen blev det två lekar, första var 15sek-lek där Linda skulle presentera oss för varandra på 15sek. Tidspressen gör ju en väldigt stressad så hon stammade mest, haha! Andra leken var en Minneslek där alla fixat en liten present till Linda som skulle representera ett minne med henne, så skulle hon gissa vem presenten kom ifrån. Jag gav henne ett litet julpynt som jag ärvt från min mormor, Lindas farmor. De stod varandra mycket närmare så jag visste att hon skulle uppskatta den. 

(null) (null) (null)
(null)
(null)

När vi skulle vidare att det lyckligtvis slutat regna. Eftersom Linda ammade så kunde vi inte "supa ner henne", istället hade jag med mig massa små lappar med små uppdrag för Linda att ta under dagen. Vi kallade dom för shots. Dom höll skratten uppe kan man lugnt säga. 

Nästa destination var en musikstudio. Linda och hennes kompisar har gått musiklinje och uppträder tillsammans än idag under namnet Showeriet. Så Linda skulle få göra en musikvideo. Vi hade valt en av hennes favorit låtar Varje gång jag ser dig med Lisa Nilsson, och duktiga Frida hade skrivit om texten lite så den passade in på brudparet. Vi andra sjöng kör i refrängen och var bakgrundsdansare i videon, bland de roligaste videos jag sett! Riktiga amatörer😂

(null)
(null) (null)
(null)

Magarna kurrade efteråt på alla tjejer och Charlie, så vi satte oss på ett fik. Linda "shottade" på ordentligt och fick lära sig och oss hur man shufflar, berätta vad hon uppskattar mest hos sin blivande man och lite annat. Efter fiket fick Linda spela ex-kubb, dvs att på varje kubb-pjäs hon slog ner fanns det en bild på en kille hon haft en relation med och hon skulle berätta om honom för oss.

(null)
(null)

Det började regna igen så vi tog skydd under ett träd och tog en liten picknick där Linda fick spela ett till spel och shota. Utmaningarna var bl.a att visa sin brudklänning med hjälp av toapapper på 90sek, ta en pyramid gruppfoto m.m. Efter en stund kom Charlies pappa Alexoch hämtade honom, och då gick vi till en restaurang och åt. På vägen dit shotade Linda och fick  bl.a. ta en selfie med en  Alex look-alike, flossa och lite annat.
Vid 23 gick tjejerna vidare till en karaokebar men då åkte jag och en annan hem. En rolig dag som jag gärna är med och ordnar åt min Linda flera, flera gånger ♥️

(null)


(null)
(null) (null)

(null)