Veckans mat

Måndagens middag blev ädelostfisk, på mitt vis. Svingod även fast det vart tråktorsk. Jag la torsken i en form, kryddade, hällde på matgrädde och smulade över ädelost som vi hade kvar i kylen. Såna gottissaker kan man inte glömma bort. Och sen in i ugnen. Gotttttttttt!!
(null)


Tisdagens soppa blev riktigt god. En risoni- & korvsoppa! Barn älskar ju korv & pasta så det känns inte som att man skulle kunna misslyckas med denna. Så tänkte jag iaf. Blev därför bra överraskad när B tog typ 45min på sig att smaka (men sen åt han bra och mmm:ade när han åt). G smakade men åt inte så bra, men mormor & hennes hund Cola kom och så fort G ser Cola så finns det inget annat i hans värld. Skyller på det iaf. För jag vill äta detta igen. 
(null)


Onsdagens maträtt blev ändrad i sista sekund, skulle gjort pizzakassler men det kändes inge roligt så det blev taco-pizzakassler. Svingott! Blandade bara creme fraiché med mild tacosås, smetade på det på kasslern i en ugnssäkerform. Strödde på lite ost och sen pizzakrydda, in i ugnen på 225 i ca 25min. Den blev väldigt mör. Åt det med bulgur och grönsaksstavar, det går alltid hem hos pojkarna.
(null)


Torsdagens middag blev hemmagjord kebabrulle med libabröd. Blev riktigt god, över förväntan. Jag tyckte bättre om denna kebabrulle än dom man köper för de dryper alltid med sås och flott och jag blir lite äcklad av det. Absolut att sås är livet men det finns gränser, och särskilt för flott. Därför inte gillar pizza så mycket, det är inte flott med flott.
(null)

Fredagsmyset blev köpmat pga sjukstuga. Lördagens blev på ett kalas och söndagen blev köpmat från Yum Yum. Riktig lyxhelg har det varit.