Veckans mat

Veckans första middag avvek direkt från matsedeln för vi blev bjudna på middag hos grannarna Csaszar. 
Middagen var en svingod gryta med fläskfilé, chorizo och färska champinjoner. Den var sååå god!!
(null)     


Tisdagens middag åt jag & V väldigt sent, inte förrän vid 20:30 fick vi i oss middag. Men pojkarna fick äta normal tid med deras farmor. Allt drog ut på tiden så jag & V köpte Burger King som vi så gott som inhalerade.

På onsdagen fick det bli tisdagssoppan som B beställt, champinjonsoppa. Man ska verkligen inte äta med ögonen på den😂 Den smakade helt okej, V tyckte den var godare än broccolisoppan, men jag tyckte tvärtom och jag tror B höll med mig för han ville hellre ha en macka. G var neutral i ämnet och åt upp.
(null)


Torsdagen blev det köttfärssås och spenat fettuccine, eller Hulkenpasta som vi kallar det här hemma. Det var den absolut godaste köttfärssåsen jag har gjort, nånsin! B gjorde t.o.m sitt gottisläte när han åt, och det är ett högt betyg. Det är hans söta hand som pillar på min mat.
(null)

Till fredagsmiddagen åt vi med halva Csaszars familjen och det blev grillalalalalat! Blev hemmagjorda hamburgare, både vanliga och små sliders. Fanns även korv till barnen så de åt sliders och korv. Jag tog en vanliga hamburgare och en slider.... okej två sliders, jag överåt. Men det var sååå gott! Hade på hemmagjord ädelostdressing och picklad lök. FÖR gott!
(null)
(null)


Lördag i all ära. Och 2 års kalas för G, slutade att vi åt köpmat från Hanna’s. Jag tog kebabsallad. På söndagen hade vi hade kalas för familj & släkt så då köpte vi från Spicy Hot. Blir mycket köpmat när man är disträ & glömsk.