Nytt jobb, nytt liv

Nu har jag ett obeskrivligt lugn i min kropp. Det känns som att alla pusselbitar nu har fallit på plats. Idag hade jag min första arbetsdag på mitt nya jobb SOS Alarm. Inte som operatör på 112 som de flesta förknippar det med utan på deras kundsupport mot företagen som anlitat SOS Alarm som deras säkerhet & jour. Så jag har nu äntligen ett måndag-fredag jobb. ÄNTLIGEN! Inga fler helgjobb. Inge mer jobb vid jul eller andra röda dagar. Det känns helt fantastiskt. Särskilt när det är ett service- och administrationsjobb som jag vill jobba med. ÄNTLIIIIGEEEEEN!!!
Och vad som mer känns bra är att jag är hemma på morgonen när pojkarna vaknar och får tid med dom då. Jag får även kvalitetstid med V på kvällen efter att pojkarna somnat för att jag orkar vara vaken längre än till kl.20. 

Det enda som känns jobbigt är att jag jobbar till 17, och inte kan hämta pojkarna från dagis vid 14-15 som tidigare. Den känns väldigt hårt i mammahjärtat. MEN, som tur är så kan V hämta dom vid 16-tiden så pojkarna slipper avdelningssammanslagningen framåt 17. De har säkert inget emot det egentligen för de stormtrivs på fsk, men det känns bättre att all tid de har på fsk är med sina fröknar och sina förskolekompisar. 
Att jag går miste om några timmar på em varje dag suger såklart också. Men den tiden jag får med dom på morgonen och resterande em-tid nu hoppas jag på bli bättre för jag kommer vara piggare. Inge mer ställa väckarklockan på 4:20 utan få vakna tillsammans med mina små mammagrisar, och sen få komma hem till dom och veta att vi har alla kommande helger tillsammans. Kvalitetstid indeed!

(null)
Av ca 1500 sökande till SOS Alarms kundsupport fick 15 st komma på intervju. De sökte totalt 7 st för anställning/vikariat. Dom enda som fick anställning var jag & Linn, och hon är en av Vs kusiner! Sååå roligt! 
Så de söker fortfarande folk för er som är sugna ;) Kom och bli min kollega!