Måndagssöndag

Tänk va nice det vore om en helg var fredag-måndag istället för "bara" lördag-söndag, va mycket mer kvalitetstid man skulle få. Lördag-söndag är såklart bättre än ingenting, men denna påskledighet var varit sååå härlig. Mycket tid med familjer och mina barn. 

Igår var vår sista dag tillsammans denna påsk. Hade svårt att fatta att det var måndag för det kändes som en söndag. 
Vi var på bio och såg Alfons, det var Gs första gång på bio. Och sista. Han smällde i sig sina popcorn till två Alfons avsnitt men till det tredje och sista avsnittet var popcornen slut och då fanns det alldeles för mycket spring i benen, de hade ju varit stilla i nästan en hel halvtimma.... Drygunge💚 Så han & jag fick lämna biosalongen medan B & V satt och tittade klart. 
(null)

Vi träffade min kollega Malin & hennes familj på bion. Efter bion gjorde vi sällskap till ån och matade änder. Jag som är rädd för fåglar råkade såklart nästan kliva på en and som skrek rätt ut så jag nästan kissade på mig. Fyfan. Tog evigheter innan jag fick ner pulsen.   (null) (null) (null)

Njöt lite av vårsolen innan vi åkte hem till vår gård och umgicks med våra grannar. 
Till middagen kom Emil & Sara och åt med oss. De hade med sig varsina välfyllda påskägg till pojkarna, så snälla! Sen blev det en ordentlig busverkstad ända tills klockan var över läggdags. Väldigt roligt♥️ 
(null)
(null)