Trygghetszon

Så länge jag kan minnas så har jag gillat ordning och reda. Nästan lite sådär sjukligt mycket så att det är min trygghetszon. Minns när jag gick i mellanstadiet så önskade jag mig en ny filofax vid varje födelsedag och julafton, jag älskade att skriva i allas födelsedagar och telefonnr igen och sätta i alla korten i deras nya kortfack. Nytt och fräscht med ordning & reda, det va (är) grejer det! 

Nu har jag ingen filofax med skriver i allt i mobilens kalender istället, men det är mest för att mitt minne suger och jag både dubbel- och trippelbokar om jag inte skriver upp saker. 

Ett av våra senaste inköp här hemma är en veckoplanerare. Förstår inte hur vi klarat oss utan den! Skriver upp veckans arbets- och förskoletider då mina arbetstider varierar varje vecka och då gör även pojkarnas förskoletider det oxå. Todo's och veckomatsedel har vi oxå börjat med, sååå guld! Har minskat våra matkostnader och man slipper den dagliga jävla frågan om "vad ska vi äta idaaaag dåååå".
I looooove it!!

Tycker verkligen det här med mat är jobbigt. Vi försöker hålla en varierad kost så det inte ska bli för enkelspårigt, samtidigt som jag försöker att t.ex inte planera in fisk hemma på tisdagar för då äter pojkarna det på förskolan. Är riktigt skönt att bara behöva tänka till på det en gång i veckan nu istället för typ dagligen... På helgerna äter vi ofta ute eller tillsammans med några så då blir det mer impulsivt. Man måste ju va lite wild and crazy ibland 😉

1
Kia

Jag gillar också ordning o reda hjärtat. MEN det får inte bli en belastning. Mitt bästa ordspråk som jag tänker på ibland är:
Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete...... Och det stämmer så bra.
Du är såååå duktig med hela hemmet och pojkarna hjärtat. Har alltid beundrat dig och det vet du.
Puss o Kram

Svar: Bästa faster ❤️ Kmr alltid med så fina och kloka ord 😚🌸
Mimmie