Snart 1,5 år

Vad vore livet utan dig? Du är så himla go så man blir helt överväldigad. Du pussas mer än gärna. Kramas gärna och ofta, både med mamma & pappa och med besökare, oavsett om du känner igen dom eller inte. Att kalla dig för Gosas är såååå rätt. 


Du äter mycket men inte allt. Köttfärs är ingen hit, inte heller dill eller gröna oliver. Men du skulle kunna äta en burk med svarta oliver om du fick. 

På kvällen när du ska sova så springer du till din säng och lägger dig själv så fort du ser vällingflaskan. Mysdricker den en stund och när du är klar sätter du dig upp och ger mig den, sen lägger du dig till rätta och somnar. Man skulle nästan kunna tro att du gillar att sova, om det inte vore för att du vaknade vid 5:15-5:30 och vägrar somna om.... låter som du blir misshandlad när man försöker lägga om dig igen. Även fast du skulle kunna sova en stund till så tvärvägrar du. Envis till tusen. Ja, din evishet. Tror inte nån som gått på denna jord kan vara envisare. 
Och nyfiken. De flesta dörrhandtag står rätt upp och stolarna ligger ner på golvet så du inte ska hitta på nåt tok. 

Sen är du mammas pojke. Är vi hemma tillsammans följer du mig överallt. Går jag upp på övervåningen själv står du och skrikgråter efter mig och även fast jag bara varit bort 5-10 sek så jublar du när jag kommer tillbaks, som jag varit borta en vecka. Sen får jag inte ens gå på toa själv, även om du har världens bästa leksällskap så får jag inte gå till ett annat rum och stänga dörren. Och alla heter Mamma enligt dig, förutom storebror. Han heter "Eea."


Gosingen imorse: blöja, pyjamaströja, tovigt och lockigt hår med en stövel, på fel fot. Så underbart söt!

1
Kia

Såååååå otroligt gullig han är, lille gosas.