Plockat "hamp"

För första gången både för mig och pojkarna så har vi plockat svamp idag. Eller "hamp" som B sa. 

Vi åkte från Vs mormor & morfar vid 9 och satte fart mot ett av deras favoritställen. På vägen dit blev B åksjuk för första gången och spydde, lill plutten. Inge kul alls var det. Lyckligtvis var vi nästan framme så resten av resan var inne i skogen så han fick sitta i mitt knä och prata om annat. Försökte få han tänka på vad man kunde göra i skogen, och ofta när vi pratar så överraskar han en. Han är så klok för att inte ens vara tre år än. 
V: I skogen kan man ju kolla på insekter
B: Jaa, kalbaggar! 
(Vet vad samlingsordet "insekter" är)

Jag: I skogen ska vi plocka svamp
B: Och kolla bår! 
Jag: Menar du bär? 
B: Neej, båår!
Både jag och V tittar på varandra och undrar vad det kan vara men ingen fattar.
Jag: Jag förstår tyvärr inte vad du menar?
B blir tyst en stund..
B: Fot. 
Jag: Fotspåår!
(Han dumförklarar sina föräldrar och omformulerar sig)

Vet inte hur länge vi plockade svamp, jag var lite in the moment för det var så avkopplande. Men tror vi plockade iaf 1,5-2 timmar innan det blev fika. Sen plockade vi en liten stund till innan vi åkte hem, då sov båda pojkarna. B brukar inte sova middag längre, slutade med det i somras. Men både han och G sov 1,5 tim. Så skönt!