Jag ska "bara"

Varenda morgon (natt) väckarklockan ringer kl.4:20 så säger jag till mig själv att efter jobbet ska jag BARA hem och sova innan jag ska hämta barnen. Och när barnen somnat så ska jag oxå gå och lägga mig DIREKT. 


Meeeeen det blir ju aldrig som man tänkt sig ☺️ Efter jobbet drog jag och Jossan till gymmet (såååå härligt att va igång igen!). Eftersom jag har lite tidspress på mig för att jag ska hämta barnen så superset'ar vi så det blir aktiv vila och idag dropset'ade vi oxå. Kollade inte på klockan när vi kom dit men jag tror vi gjorde sex olika armövningar på 30-45 min. Armarna var helt avdomnade när vi gick där ifrån. 
Åkte hem, åt lunch och kände mig heeelt slut och frussen så för första gången tog jag bilen och hämtade pojkarna. Skamligt, I know. Är liksom bara 10min bort men jag frös som jag aldrig förr så jag va Inte sugen på nån promenad. 

När vi va hemma igen så åt pojkarna mellis samtidigt som jag förberedde middagen: kyckling i lergryta. 
Sen ville B gå ut till sina kompisar men eftersom jag var en fryslort för ovanlighetensskull så han fick gå ut själv för första gången. Nu bor vi så bra så jag ser allt han gör från vårt köksfönster, annars hade han aldrig fått gått ut själv. Så jag dammsög och moppade tillsammans med G samtidigt som jag tittade ut genom fönstret var 30:e sekund, haha! Lite onödigt för B var så duktig och kom och frågade mig om saker var okej och informerade när han tyckte att saker inte var okej, som när en äldre pojke på gården sprutat på han med vattenpistol. Nu vet jag att den pojken är väldigt snäll mot B och bara skojade lite med honom så det var ingen fara, men det är samtidigt viktigt att B ska få säga ifrån på rätt sätt. Och enligt han själv så hade han sagt Stopp. Mycket bra!
Annars så sprang pojkarna omkring i vattenpölar, sprang mellan varandras hus (ena pojken, Nilas, bor precis mitt emot oss och andra, Emils, bor dörr i dörr med oss så det va inte svårt att hålla koll på dom precis).

Fick middagssällis av härliga Marie och hennes familj. Det var inte planen så vi vuxna åt min kyckling och barnen fick kycklingpinnar så maten skulle räcka, ett bra tips om man vill ha lite omväxling från t.ex. fiskpinnar. B älskar fiskpinnar så jag är glad över detta alternativ. Kronfågelns kycklingpinnar, finns i frysdisken. 
Det var första gången jag gjorde mat i lergryta, men absolut inte den sista gången! Så lättlagat och gott. Att det tog lite tid gör mig inget om jag ändå bara ska va hemma, det skötte ju sig självt. Hur bra som helst! 
Till kycklingen blev det ris och så hade vi skyn som sås. Kokta morötter, majs, ärtor, gurkstavar och morotstavar till det så det fanns nåt till alla. Ingen ska gå hungrig från mitt matbord.

Lek och samkväm tills det närmade sig läggdags. Röjde det sista i köket innan läggningen och snart sover B, då ska jag duscha och förbereda för morgonen. Då när jag IGEN kommer tänka att efter jobbet, då ska jag BARA.......

Igår var jag iaf ingen fryslort. Då åt vi mellis ute och B cyklade massor. Han har en balanscykel som han älskar. Varje dag han ska till fsk så cyklar han dit och hem. 

1
Kia

Världens duktigaste "ungen" min ❤️
Tänk på att vila o ta det lugnt också. Kramis

Svar: Försöker ☺️💓
Mimmie